Belangrijke updates over Google Ad Grants

Met de feestdagen in het vooruitzicht verspreidt ook Google goed nieuws. Zo hebben zij diverse updates doorgevoerd in hun Google Ad Grants programmabeleid, waarmee zij non-profitorganisaties $ 10.000,- mediabudget geven om Google Adwords-campagnes te draaien. Deze updates maken het voor goede doelen en andere charitatieve instellingen nog interessanter om een Google Ad Grants-account aan te vragen. Als Google Ad Grants-specialist deelt SDIM vanzelfsprekend de laatste updates met u.

Google Ad Grants, een geweldig initiatief

Google staat inmiddels meer dan 35.000 non-profitorganisaties bij met hun Grants-programma. In de ogen van SDIM een geweldig initiatief. Doordat kosteloos iedere maand een advertentietegoed van $ 10.000 (!) voor AdWords beschikbaar wordt gesteld voor deze goede doelen kunnen zij meer verkeer naar hun site realiseren en dus meer vrijwilligers werven, meer donaties genereren en hun verhaal delen met een wereldwijd publiek. Want hoe vaker hun advertenties bij de zoekresultaten van Google verschijnen, des te meer bekendheid krijgen zij. En dat kan leiden tot meer donaties en meer vrijwilligers: de levensaders van elke non-profitorganisatie.

Maximaal bod Ad Grants opgeheven

Het aanvragen en optimaal inzetten van het gratis Google-budget is voor veel non-profitorganisaties een uitdagende kwestie. Een van deze uitdagingen was bijvoorbeeld het maximale bod van 2 dollar waar de campagne aan moest voldoen en het feit dat de advertentie geen voorrang krijgt op ‘gewone’ adverteerders. Hierdoor hadden veel goede doelen moeite om op belangrijke zoektermen als ‘donateur worden’ of ‘goede doelen steunen’ de AdWords-veiling te winnen. Gelukkig is dat ook Google opgevallen. Zo was het belangrijkste nieuws in de Google Grants-update dat zij met ingang van 1 januari het bod van $ 2.00 op het programma opheffen bij het gebruik van de automatische biedstrategie ‘aantal conversies maximaliseren’-biedingen.

AdWords-kwaliteitsnormen verhoogd

Maar dat was niet het enige wat Google in zijn beleid heeft herzien om zo de kwaliteitsnormen voor Grants te verhogen. Ze hebben verouderde GrantsPro-beleidsregels beëindigd en hun beleidsregels geüpdatet op het gebied van:

Behalve de boodschap dat zij hun kwaliteitsnormen wilden herzien, heeft Google niet aangegeven waarom zij specifiek tot deze wijzigingen zijn gekomen. Natuurlijk is het programma in de afgelopen jaren enorm gegroeid en dan is het altijd verstandig om zaken weer eens onder de loep te nemen, maar de specialisten van SDIM zijn van mening dat Google deze updates vooral doorvoert om hun automation-programma verder te pushen om zo het gebruik van automatische biedstrategieën te verhogen. En ook om de kwaliteit van Google AdWords te verbeteren.

Google Ad Grants-specialist

SDIM heeft jarenlange ervaring met het inrichten en optimaliseren van Google-accounts voor musea, goededoelenfondsen en andere non-profitorganisaties. Door kennis van de markt te combineren met verschillende analyses weten de specialisten van SDIM het Google-budget in te zetten op de juiste zoektermen. Daarnaast biedt SDIM onder andere ondersteuning bij:

  • Het aanvragen van het gratis Google-mediabudget van $ 10.000,- per maand.
  • Het inrichten van de Google-campagne.
  • Het continu monitoren en optimaliseren van de campagne, waarbij het volledige Google-budget wordt ingezet met maximaal resultaat als uitgangspunt.
  • Het inrichten van uw YouTube-account for nonprofits.

En dat alles altijd met maximaal resultaat als uitgangspunt.

Vraag of opmerking over Google Grants?

Heeft u een vraag of opmerking over de update, het aanvragen of inrichten van een Google Grants-account of heeft u behoefte aan een second opinion over uw lopende campagnes? Neem dan contact op met de specialisten van SDIM. Zij helpen u graag.

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *