De nieuwe LinkedIn campagnemanager

Officieel werd eind juli de nieuwe LinkedIn campagnemanager uitgerold, maar deze update was niet direct zichtbaar in alle accounts. Enkele dagen geleden werd deze update ook voor ons zichtbaar in de LinkedIn accounts. Hoog tijd om jullie op de hoogte te stellen van deze update!

Wat is er veranderd?

De volgende opties zijn toegevoegd aan de LinkedIn campagnemanager:

  • Reporting wordt dynamisch weergegeven aan de hand van hetgeen waarop jij filtert of zoekt.
  • Je beschikt nu over een overzicht van je gesponsorde update, waarbij je het totaal aantal sociale acties ziet. Daarbij worden de sociale acties ook uitgesplitst in de volgende sociale acties: interessant, commentaar, gedeeld en gevolgd.
  • Een zoekfunctie.
  • Je kunt sinds de update ‘rich media’ toevoegen aan Gesponsorde LinkedIn content.
  • Een overzicht is toegevoegd met specifieke demografische informatie van je doelgroep die hebben geklikt op je advertentie. Wederom is deze weergave dynamisch aan de hand van de periode die je selecteert of aan de hand van hetgeen waarop je zoekt in de interface.
  • Je beschikt nu over een overzicht van alle beheerde accounts, zodat je gemakkelijk kunt schakelen.

In onderstaand screenshot zie je een voorbeeld van het overzicht van de demografische gegevens van je ontvangen klikken.  Je kunt in dit overzicht gegevens inzien zoals:

  • Functie
  • Functietitel
  • Bedrijfstak
  • Locatie
  • Senioriteitsniveau
  • Bedrijfsgrootte
Demografische gegevens voor LinkedIn klikken

 

 

Is adverteren op LinkedIn interessant voor mijn bedrijf?

LinkedIn claimt dat zij ’s werelds grootste professionele netwerk zijn met 300 miljoen leden in meer dan 200 landen en regio’s over de hele wereld.

Wat interessant is aan het adverteren op LinkedIn is dat je zéér specifieke beroepsgroepen, branches of bedrijven kan bereiken met je advertenties. De minimum CPC is alleen niet goedkoop, want de minimum kosten per klik start veelal vanaf $2. Hier staat wel een specifieke targeting tegenover die je zelf mag instellen. Vooral voor B2B adverteerders kan het adverteren op LinkedIn interessant zijn.

Hulp nodig?

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van adverteren op LinkedIn, neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *