Geen minimum spend meer op Spotify na lancering Spotify Ad Studio

Goed nieuws voor ‘kleinere’ adverteerders die gebruik willen maken van de interessante adverteermogelijkheden op Spotify. Was voorheen een minimum spend van € 7.500 vereist, sinds kort is het mogelijk om zonder minimum spend audioreclame op Spotify in te kopen. Naast het self-serve-principe maakt Spotify het nu ook erg eenvoudig om zelf een reclamespot te maken. In deze blogpost leest u alles over de bèta-versie van ‘Spotify Ad Studio – Self-serve Advertising’ en waarom adverteren op Spotify zo interessant is.

Waarom adverteren op Spotify?

De meeste mensen (en merken) kennen Spotify vooral als muziekservice, maar Spotify is veel meer! Zo ondersteunt Spotify naast audio- ook video- en beelduitingen. Wereldwijd maken ruim 60 miljoen mensen gebruik van de gratis versie van Spotify. In Nederland heeft Spotify ruim 7 miljoen gratis geregistreerde gebruikers. Spotify-gebruikers luisteren gemiddeld 148 minuten per dag en zijn, in tegenstelling tot gebruikers op andere platformen, heel actief (61%) in het promoten van merken bij hun vrienden. Ook blijken Spotify-gebruikers een grote invloed te hebben op hun sociale netwerk.

De grote Spotify-community, gecombineerd met de vele targetingmogelijkheden die Spotify biedt, maakt het platform voor adverteerders heel interessant.

Spotify Ad Studio

Helaas is de Spotify Ad Studio in Nederland nog niet actief. Zoals dat wel vaker gebeurt is nu eerst een bèta-versie in Amerika live gegaan, maar naar verwachting zal het niet lang meer duren voor andere landen gaan volgen. En dat is dus goed nieuws! Met behulp van de Spotify Ad Studio kunnen adverteerders nu zonder minimum spend audioreclame inkopen. Deze kunnen ze vervolgens onder andere targeten op basis van leeftijd, geslacht, device, locatie en muziekvoorkeur. En nu de eis van een minimum spend is verdwenen, biedt dat ontzettend veel mogelijkheden voor adverteerders met een kleiner budget.

Maak zelf uw reclamespot

Naast het self-serve-principe maakt Spotify het nu ook erg eenvoudig om een reclamespot te maken. Het enige wat u hiervoor hoeft te doen is de advertentietekst die u wilt laten uitspreken te uploaden en Spotify zoekt en geeft u vervolgens een stem. Vervolgens hoeft u enkel nog de gewenste achtergrondmuziek te selecteren en klaar is uw reclamespot!

Adverteren op Spotify door S&D Interactive Media

S&D Interactive Media heeft al meer dan vijftien jaar ervaring op het gebied van media-inkoop & ‑planning. Dit, gecombineerd met onze online-marketingervaring en specifiek het adverteren op Spotify, maakt ons tot een zeer betrouwbare partner waarmee u uw (eerste) Spotify-advertentiecampagnes kunt opzetten. Wilt u meer informatie ontvangen over de uitgebreide targetingmogelijkheden en advertentieformaten die Spotify zo interessant maken? Neem dan nu vrijblijvend contact op met de specialisten van SDIM. Wij helpen u graag om de juiste boodschap aan de juiste persoon te laten horen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *