Google Ad Planner integratie in AdWords display network

Google Ad Planner is dé gratis tool waarmee adverteerders online advertising mogelijkheden kunnen identificeren op basis van bereik en geografische en / of demografische doelgroep kenmerken. De Ad Planner is o.a. geschikt voor website concurrentie analyse en online campagne planning. Gebruik de AdPlanner nu ook voor het selecteren van plaatsingen in het Google displaynetwerk (voorheen het inhoudsnnetwerk) en neem de gekozen plaatsingen met 1 druk op de knop in uw display netwerk placements.

Ad Planner en Google displaynetwerk

De Ad Planner wordt continu aangepast aan de wensen van de adverteerder. Zo berichtte Google gisteren over de verbetering van de integratie van de Ad Planner met Google AdWords. Met de nieuwe ‘export to AdWords’-functie, is het nu mogelijk om interessante websites om op te adverteren in het Google displaynetwerk uit de Ad Planner direct te exporteren naar Google AdWords. Voor adverteerders in het Google displaynetwerk wordt het op deze manier een stuk makkelijker om online mediaplannen op te stellen en plaatsingen van zowel tekst- als beeldadvertenties in het display netwerk te organiseren en te richten op de juiste doelgroep.

S&D Interactive Media verwacht dat de updates aan de Ad Planner adverteerders steeds meer accurate en bruikbare data zullen opleveren. Hoe gebruikt u de data uit de Ad Planner bij uw online advertising strategie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *