Google AdWords Store Visits uit bèta-omgeving en nu ook via YouTube en Display!

Goed nieuws voor websites die ook een fysieke locatie hebben, zoals hotels, autodealers, restaurants en winkels. Google AdWords Store Visits is namelijk uit de bèta-omgeving gehaald en is nu beschikbaar voor iedereen die genoeg data heeft. Ook heeft Google aangekondigd dat het vanaf nu mogelijk is om winkelbezoeken te meten via YouTube- en Display-advertenties.

Store Visits via Google Search

Store Visits via Google Search is al in 2014 geïntroduceerd, maar was al die tijd alleen in bèta en voor (zeer) hoogvolume-accounts beschikbaar. Hotels, autodealers, restaurants en winkels konden met behulp van Store Visits hun conversies bijhouden om zo te onderzoeken in welke mate online advertising invloed had op het aantal bezoeken aan de fysieke locatie.

Zo kon men precies zien welke campagnes, zoekwoorden en devices de meeste bezoeken aan de fysieke locatie opleverden. Ook maakte Store Visits inzichtelijk wat de Return on Investment (ROI) was, zodat men betere en onderbouwde beslissingen kon nemen ten aanzien van advertentiemateriaal, uitgaven, biedstrategieën en andere elementen van de campagnes.

Oftewel, Store Visits:

  • Geeft u inzicht in het aantal AdWords-winkelbezoeken.
  • Inzichtelijk maken hoeveel offline omzet Google AdWords realiseert.
  • Uw AdWords spend optimaliseren op basis van online en offline conversies.

Zo werkt het

De gegevens over winkelbezoeken zijn gebaseerd op anonieme, verzamelde statistieken. Google AdWords maakt gemodelleerde aantallen door huidige en historische data te gebruiken voor het aantal mensen dat op de online advertenties heeft geklikt en later de fysieke locatie bezoekt. Helaas is het (nog) niet mogelijk om de gegevens over bezoeken aan de fysieke locatie te koppelen aan afzonderlijke klikken op advertenties of aan personen. En wel om de heel simpele reden dat Google de privacy van afzonderlijke gebruikers moet garanderen.

Vereisten om gebruik te kunnen maken van Google AdWords Store Visits

Ondanks het feit dat Google AdWords Store Visits nu uit de bèta-omgeving is gehaald, is het nog wel alleen beschikbaar voor bedrijven die genoeg data hebben. Google geeft aan dat het algoritme steeds beter wordt, waardoor ze minder data nodig hebben. Met andere woorden, de kans is groot dat steeds meer accounts Store Visits in hun data zullen terugzien. Maar tot die tijd geeft Google aan dat u aan de volgende vereisten moet voldoen:

  • U moet over meerdere winkellocaties beschikken.
  • U ontvangt duizenden advertentieklikken en er worden vele bezoeken aan uw winkel gebracht.
  • U moet over een Google Mijn Bedrijf-account beschikken dat is gekoppeld aan uw AdWords-account.
  • U moet al uw winkellocaties maken in uw Google Mijn Bedrijf-account.
  • Minstens 90% van uw gelinkte locaties moet geverifieerd zijn in Google Mijn Bedrijf.
  • Locatie-extensies moeten geactiveerd zijn in uw account.
  • U moet voldoende gegevens over winkelbezoek op de backend hebben dat aan advertentieklikverkeer kan worden toegeschreven. Ook moet u aan Googles vereisten voor de privacy van gebruikers voldoen.

Wilt u controleren of deze functionaliteit al aan uw account is toegevoegd? U kunt dit controleren via het tabblad ‘Hulpprogramma’s > Conversies’.

Voorbeeld van een account met Google AdWords Store Visits:

Fysieke bezoeken via YouTube- en Display-advertenties meten

Vers van de pers is ook de aankondiging van Google op 10 oktober jongstleden dat het nu ook mogelijk is om meer winkelbezoeken te realiseren via YouTube- en Display-advertenties. En dat is best groot nieuws! Het is namelijk voor het eerst dat er advertentie-extensies voor YouTube voor TrueView in-stream- en bumperads worden geïntroduceerd. Google geeft aan dat ze deze nieuwe functie hebben geïntroduceerd om adverteerders nog meer mogelijkheden te bieden om hun kijkers te beïnvloeden om ook offline de adverteerder te bezoeken en zo meer in-store-aankopen te genereren. Consumenten die de video’s bekijken, zullen vanaf nu ook het adres, de routebeschrijving en openingstijden van de fysieke locatie in de advertentie zien. Adverteerders kunnen vervolgens de meetwaarden opslaan om te zien hoe hun videocampagnes offline traffic genereren en hun prestaties meten aan andere online en traditionele marketingkanalen, zoals televisie-, print- en radioadvertenties.

Voor meer informatie over het realiseren van winkelbezoeken via YouTube- en Display-advertenties verwijs ik u graag naar deze blogpost van Google waarin ook meerdere adverteerders hun ervaringen hiermee delen: https://adwords.googleblog.com/2017/10/foot-traffic-youtube-display.html

Vraag of opmerking over Google Store Visits?

Wilt u controleren of deze functionaliteit al aan uw account is toegevoegd en heeft u daarbij hulp nodig? Wilt u weten hoe ook uw bedrijf hiervoor in aanmerking kan komen? Of bent u benieuwd hoe ook u winkelbezoeken kunt realiseren via YouTube- en Display-advertenties? Neem dan contact op met de specialisten van SDIM. Zij helpen u graag op weg.

 

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *