Google Analytics In-Page Analytics introductie

In oktober 2010 introduceerde Google een nieuwe feature voor Google Analytics: In-Page Analytics (Bèta). Hiermee heeft Google een opvolger voor het Site Overlay rapport in Google Analytics, wat nooit een groot succes is geworden. Niet dat het er niet mooi uit zag overigens, maar de data klopte gewoonweg niet.

In-Page Analytics gebruiken

Doel van In-Page Analytics is het visualiseren van hoe website bezoekers navigeren door uw website. In-Page Analytics toont alle beschikbare informatie over een pagina van uw website direct naast de pagina in uw Google Analytics account.

U vindt het In-Page Analytics rapport onder de Inhoud-sectie van uw Google Analytics rapporten. Meer informatie over In-Page Analytics vindt u natuurlijk het Google Analytics Help Center of u kun contact opnemen met de Google Analytics specialisten van S&D Interactive Media.

Bèta-versie In-Page Analytics

Omdat het gaat om een Bèta en er momenteel nog hard aan wordt gewerkt om de data betrouwbaarder te maken, zitten er nog een aantal functionaliteiten in de rapportage die nog kunnen worden verbeterd. Zo is het bijvoorbeeld zo dat op het moment dat er op één pagina twee links naar dezelfde bestemmingspagina staan, de clickrate naar deze bestemmingspagina voor beide links hetzelfde wordt weergegeven.

S&D Interactive Media denkt dat In-Page Analytics een veelgebruikte en een steeds betrouwbaar wordende tool gaat worden die op vele manieren kan worden ingezet. Wilt u experimenteren met deze nieuwe feature? Neem dan gerust contact op met S&D Interactive Media.

One Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *