Google verandert beleid omtrent klikbaarheid HTML5 banners

Vanaf 11 december zal het Google Display Netwerk geen HTML5 banners meer accepteren met modified clickability. Dit zijn banners waar alleen bepaalde delen van de banner klikbaar zijn. Deze banners moeten vervangen worden door banners die volledig klikbaar zijn.

Voldoen uw huidige banners aan de vereisten?

Indien er in het AdWords account gebruik wordt gemaakt van banners die niet aan de nieuwe vereisten van Google voldoen zal de volgende melding verschijnen. 

Het is zaak de banners vervolgens zo snel mogelijk aan te passen, de banners die niet worden aangepast zullen na 11 december worden afgekeurd.

Daarnaast kunnen banners altijd gecontroleerd worden met de AdWords HTML5 Validator. Dit is een tool van Google waar een banner kan worden geüpload waarna wordt aangegeven of deze geaccepteerd wordt door AdWords.

Hoe kan de banner worden aangepast?

Als de banner met Google Web Designer is gecreëerd kan het component “tikgebied” verwijderd worden. Dit geldt niet voor dynamische remarketingadvertenties, de wijzigingen hebben namelijk geen invloed op dynamische remarketingadvertenties gemaakt in Google Web Designer.

Als de HTML5 banner afkomstig is van een andere tool moet het ExitApi-script uit het gedeelte  <head> van het index.html-bestand verwijderd worden. De volledige banner wordt klikbaar nadat deze scripttag is verwijderd. Elke klik op de banner leidt naar dezelfde bestemmingspagina.

Banners creëren?

Hulp nodig bij het creëren van banners die voldoen aan de nieuwe vereisten van Google? Neem contact op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *