LinkedIn Conversie Tracking

 

LinkedIn is al langere tijd het ideale kanaal voor bedrijven om hoge kwaliteit leads te generen. Door de uitstekende targeting mogelijkheden is het gemakkelijk om de juiste doelgroep samen te stellen. Lange tijd was het niet mogelijk om vanuit LinkedIn conversies te meten maar daar is verandering in gekomen door middel van de LinkedIn Conversiepixel. Voorheen konden conversies vanuit LinkedIn alleen gemeten worden door het gebruik van Google Analytics of andere Analytics platformen.

De conversiepixel geeft adverteerders meer informatie over de kwaliteit, ROI en toegevoegde waarde van de advertenties die zij hebben lopen via LinkedIn.

LinkedIn conversie tracking instellen

Om de conversie tracking in te stellen ga je naar de campaign manager van LinkedIn. Vanuit hier worden alle advertenties gemanaged en is het mogelijk om diverse campagnes op te zetten. Eenmaal in de campaign manager aangekomen staat er in de rechterbovenhoek “conversion tracking”.

LinkedIn Insight Tag

LinkedIn Conversie Tracking – Insight Tag

 

Zodra het domein is ingevuld verschijnt er een stukje code genaamd “Insight Tag”. Dit stukje code dient geplaatst te worden op alle pagina’s binnen het domein om websitebezoekers op de website te kunnen volgen.

Zodra het stukje code op de website is geplaatst dienen er conversiepunten te worden aangemaakt. LinkedIn maakt het mogelijk om diverse conversies toe te wijzen aan specifieke pagina’s, denk hierbij aan bijvoorbeeld een download, aankoop of nieuwsbrief aanmelding. Voer de URL van de bedanktpagina in, het type conversie en de waarden per behaalde conversie. Vergeet niet om de conversie toe te voegen aan de des betreffende campagnes voordat je deze activeert.

linkedin-tracking-2

LinkedIn Conversie Tracking – Conversie aanmaken

 

LinkedIn maakt gebruik van het Last-click model waarbij conversiedata van maximaal 30 dagen word bijgehouden.

Wilt u meer weten over adverteren op LinkedIn? Neem dan gerust contact op met een van onze advertising specialisten. Zij staan u graag te woord.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *