Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opTwee jaar geleden heeft Google een ‘mobile friendly’ label gelanceerd. Deze had als doel om aan te geven of een website voor mobiel gebruik is geoptimaliseerd en zo betere zoekresultaten te generen voor de gebruiker. Aangezien nu 85% van de websites aan het label voldoet heeft Google het label verwijderd. Alhoewel mobielvriendelijkheid van de site nog steeds een belangrijke ranking factor blijft. Om de gebruikersvriendelijkheid te verhogen rolt Google per januari 2017 een nieuwe update uit die mobiele websites waarin pop-ups de content blokkeren minder hoog zullen gaan ranken.
Nu veel websites voor mobiel gebruik zijn geoptimaliseerd en je geen teksten meer hoeft te lezen zonder in te zoomen, zijn er nog steeds enkele obstakels om de content snel en duidelijk te kunnen lezen. Bijvoorbeeld opdringerige pop-ups die de content blokkeren. Daarom geeft Google aan een nieuwe update te implementeren om mobiele websites waar pop-ups de content blokkeren minder hoog te laten ranken.
Het gaat met name om technieken die ervoor zorgen dat de belangrijkste content op de pagina minder toegankelijk is voor de gebruiker.
Daarentegen zijn er nog enkele technieken die als pop-up geïnterpreteerd kunnen worden, maar nog steeds toegestaan zullen worden.
We houden de ontwikkelingen en de effecten daarvan voor u in de gaten. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op!
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord