Google intensiveert samenwerking met SDIM

Het roer lijkt om bij Google. Waar men in het verleden op het gebied van support aan agencies niet altijd even goed bereikbaar was wordt het belang van agencies meer en meer onderschreven. Terecht natuurlijk, want hoe meer ondersteuning er komt vanuit Google, hoe beter agencies hun diensten kunnen verlenen en dat komt de adverteerder-tevredenheid alleen maar ten goede. Het mag voor zich spreken dat Google gebaat is bij tevreden klanten. De samenwerking tussen SDIM en Google is de afgelopen maanden sterk geïntensiveerd en daar plukken onze klanten de vruchten van.

Als je voorheen als adverteerder bij een search bureau wilde zitten die directe contacten onderhield met Google dan was de keuze voor een bureau niet bepaald ruim. Alleen de top van de markt beschikte over die voorkeurspositie. Door daarvoor te kiezen bleef je weliswaar  betrokken bij alle nieuwe ontwikkelingen en features, en kon je altijd snel antwoord verwachten op belangrijke vragen en snel schakelen bij storingen en problemen. Het betekende tegelijkertijd ook dat de keuzevrijheid voor een bureau beperkt was en je altijd aan een toptarief vast zat. Andere spelers in de markt die qua service niveau hetzelfde leverden maar een lager tarief rekenden hadden echter de samenwerking met Google niet op dit niveau. Met name voor kleinere bedrijven met minder budget soms een lastig dilemma. Dat is nu veranderd. Een aantal agencies die zich kwalitatief in de top van de markt bevinden maar waar de tarieven meer gericht zijn op MKB heeft die directe band met Google nu ook. SDIM is één van die agencies.

Concreet houdt de nauwere samenwerking met Google het volgende in:

Contactpersoon Google Dublin (EMEA headquarter)

Vast aanspreekpunt voor inhoudelijke ondersteuning op accountniveau en support op het gebied van het testen en uitrollen van nieuwe diensten. Vanuit Google heeft SDIM nu een rechtstreeks contactpersoon en aanspreekpunt .

Google AdWords Certified CompanyAlle inhoudelijke vragen, opmerkingen en feedback die hier opborrelen kunnen bij deze persoon worden neergelegd. Waarna er een antwoord/oplossing wordt gezocht. Daarnaast wordt op accountniveau geadviseerd en eerder gewezen op mogelijkheden om bèta tests van nieuwe AdWords features te draaien. De korte lijntjes zorgen er nu al voor dat problemen sneller kunnen worden opgelost en prangende vragen een snel antwoord krijgen. Vanzelfsprekend zorgt deze ontwikkeling er voor dat je als bureau minder tijd kwijt bent aan problem solving en andere randzaken. De focus kan nu dus meer dan ooit worden gelegd op productdevelopment, efficiëncy en innovatie.


Marktinformatie ondersteuning

Rapportage en informatievoorziening over de markt en de positie die SDIM daarin inneemt. ‘Hoe doet de rest van de markt het?’, een vraag die bij elk bedrijf speelt en waarvan het antwoord een belangrijke indicator is of je inderdaad op de goede weg bent. Google geeft ons inzicht in die specifieke marktinformatie. Het geeft een goed beeld over de kansen en mogelijkheden die er liggen om verder vooruit te gaan. Uitstekende learnings, vanuit Google Parijs, om ons dienstenpakket te finetunen en in de toekomst verder uit te breiden.

New Business ondersteuning

Ondersteuning bij het aantrekken van new business ontvangen we nu vanuit Google Amsterdam. Tijdens een salestraject loont het om aanvullende data aan te leveren die de kansen en mogelijkheden van een bepaald product of dienst onderschrijven. Denk bijvoorbeeld aan het geven van inzicht in wat een dienst als AdWords voor kansen biedt binnen een bepaalde markt, of concreter, hoeveel zoekvolume er op bepaalde zoekwoorden zit in het buitenland. Google geeft support bij het uitzoeken en aanleveren van dergelijke statistieken en andere benchmarks. Deze ondersteuning kan vaak net dat laatste zetje zijn dat nodig is om een lead te overtuigen.

Voor SDIM maar nog meer voor onze klanten is de verbeterde samenwerking met Google een zegen. Snel contact, professionele ondersteuning en toegang tot nieuwe features bieden de mogelijkheid om diensten te professionaliseren en de kwaliteit van die diensten naar een hoger plan te brengen. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon heel tof om op deze manier met een bedrijf als Google te kunnen sparren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *