SDIM 96% “best practices” score in nieuwe Google Partner Programma

Als search agency werken we bij SDIM al sinds het ontstaan van het bedrijf nauw samen met Google. Sinds 2007 zijn we “Google AdWords Certified Partner” (GACP). De voorwaarden voor deze status is dat één of meerdere personen binnen het bedrijf het basis- en één advanced Google AdWords examen met goed gevolg hebben afgelegd, en dat er een bepaald minimum mediabudget wordt beheerd voor opdrachtgevers. Om de samenwerking met agencies verder te verbeteren heeft Google die partnerstructuur sinds kort aangepast.

 Eerder dit jaar lanceerde Google een nieuw partnerprogramma, welke tijdens het Think Digital event in Dublin verder werd toegelicht.

Het Google Partnerprogramma

Het nieuwe Partnerprogramma van Google vervangt naast de oude GACP badge ook de oude Google Engage omgeving. Voor bureaus is het Partnerprogramma een profiel waarbij de status openbaar wordt weergeven, maar Google wilt het ook vooral als platform inzetten waarop adverteerders en bureaus samenkomen.

Elke partner heeft een eigen profielpagina, en kan zichzelf aanmelden bij de Partner-zoekmachine.

PartnerBadge SDIM

 

 

 

Ook zijn de vereisten om Google partner te worden, aangescherpt. Waar bedrijven in het verleden de GACP status kregen nadat één werknemer individueel gekwalificeerd was, zijn er nu een drietal vereisten:

Certificeringen

De vereiste dat ten minste één werknemer individueel gekwalificeerd moet zijn blijft van kracht, maar Google spoort bureaus aan op hun personeel goed op te leiden om hun services effectief te gebruiken. Bij SDIM hebben alle AdWords professionals de AdWords Individual Qualification status behaald,

Het Multi-Client Center

Een Google Partner moet beschikken over een klantencentrum van minimaal 90 dagen oud, en  binnen deze 90 dagen minimaal €10.000 aan mediaspend hebben beheerd voor haar klanten.

Extra Kwaliteitseisen – SDIM scoort 96%

Enkele kwaliteitsfactoren die Google toepast op AdWords campagnes, zijn vanaf nu ook een graadmeter voor bureau’s geworden. Zo moet een bureau aan een aantal strenge eisen voldoen om de Google partner-badge te mogen voeren, op basis van de kwaliteit van de campagnes die het bureau beheert. SDIM voldoet ruimschoots aan deze eisen, en is daarmee een bureau waarbij kwaliteit van AdWords campagne set-up en campagnemanagement gewaarborgd is.

Onze status als officiële Google Partner verzekert u er dus van dat u te maken heeft met een serieuze toeleverancier voor Google AdWords services, en dat onze campagnemanagers over voldoende kennis beschikken over  zoekmachine marketing. Zie hieronder ook een snapshot uit ons Partner-account, waarin duidelijk wordt dat SDIM tot de top nederlandse bureaus behoort.

 

 

 

Klik hier om de profielpagina van SDIM in het Google Partnerprogramma te bekijken.

Verder kunt u de adviezen voor het werken met een third-party AdWords services provider van Google nalezen op de pagina “working with third-parties“.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *