Search Advertising Study 2018 van de DDMA en IAB Nederland

IAB Nederland (branchevereniging voor digital advertising en marketing innovatie) en de DDMA (Data Driven marketing Association) publiceren de vierde Search Advertising Study. Het is een kwalitatief onderzoek wat is uitgevoerd door Deloitte.

Belangrijkste conclusies Search Advertising Study 2018:

  • 93% van de ondervraagde search professionals geven aan dat zij over 2018 meer verwachten uit te geven aan search advertising in vergelijking met 2017.
  • De budgetten blijven stijgen en de budgetten verschuiven steeds meer van traditionele naar digitale media.
  • Er is een grote verschuiving zichtbaar in de budgetten van desktop naar mobiele advertenties.
  • De populariteit van Bing neemt wederom toe, want 89% van de respondenten geeft aan te adverteren op Bing.
  • Mobiele klikken worden steeds waardevoller dankzij mobiele conversies, (cross-device) attributie en metingen.
  • 72% van de respondenten geeft aan dat de kosten per klik (CPC) in 2018 zijn gestegen in vergelijking met 2017.
  • Naar verwachting zullen de advertentie-uitgaven en inkomsten in de komende jaren blijven groeien als gevolg van technologieën zoals machine learning en voice search.
  • Bid management is nog altijd de meest geautomatiseerde activiteit. Uit het onderzoek is een duidelijke correlatie merkbaar tussen de grootte van het bedrijf (in mate van omzet) en de prioriteit die automatisering krijgt.

Nieuwsgierig naar het volledige rapport? U kunt deze downloaden op de website van de DDMA.

Voorgaande ‘Ad Spend Study’ artikelen van SDIM:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *