Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opEen penalty van Google, hoe kom je eraan? En nog belangrijker: hoe kom je er weer van af? SDIM legt het uit.
Een penalty van Google is simpel gezegd een straf voor het overtreden van de richtlijnen. Er zijn twee soorten penalty’s: handmatige en algoritmische penalty’s. Bij die eerste heeft een Google uw site bekeken en besloten dat u de regels overtreedt. Bij de tweede komt er alleen een algoritme aan te pas. In beiden gevallen deelt Google niet wat de oorzaak is van de penalty.
Meestal merkt u dat u bent bestraft doordat uw organische resultaten radicaal zijn gekelderd. Een omgekeerde hockeystick growth, zeg maar. Ook zijn er een aantal andere signalen:
Waarvoor krijgen bedrijven meestal straf van Google? De meeste penalty’s zien we uitgedeeld worden voor de volgende overtredingen:
De rode draad in al deze aanleidingen voor een penalty: er is een bewuste poging geweest om de zoekresultaten te manipuleren waarbij de richtlijnen worden overtreden.
Vrij simpel. Identificeer de oorzaak, begin bij de oorzaken die we net noemden. Corrigeer die en dien een reconsideration request in via Search Console. In goed Nederlands, vraag vriendelijk of de penalty verwijderd kan worden.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een reactie