Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opVandaag alleen een paar highlights van dag 2. Op het programma: wederom Youtube, maar ook display en een sessie over Google Analytics en Universal Analytics en tot slot: partnering met Google.
2 youtube videos worden ons getoond als succescases. de eerste video, met flinke productiekosten haalde 354.000 views tegen 4 cent per view, ofwel €40 CPM. Op een doelgroep 13 tot 40-jarigen is dat niet echt indrukwekkend t.o.v. een GRP ingekochte spot op deze doelgroep op TV. Impact van een Youtube video is uiteraard wel hoger dan een 30 secondenspot in een reclameblok natuurlijk, maar toch vreemd dat Google deze case neemt. De tweede video is wel een prachtig voorbeeld. Deze kostte €250 productie en haalde miljoenen views. Dat is natuurlijk wel een prachtige case voor de succesvolle inzet van Youtube.
De belangrijkste info uit de displaynetwerk sessie is dat met de nieuwe Google Display Netwerk engament ads een adverteerder alleen betaald voor interactie met bijvoorbeeld een uitklapbare banner. Het criterium is 2 seconden mouse-over minimaal.
Google AdWords kan nu ook, op basis van de eigen website, automatisch banners generen, en ik nog in HTML5. Helaas zijn de banners dan alleen bruikbaar op Google Display Netwerk en niet op andere websites. Evengoed een knappe ontwikkeling die we zeker gaan testen.
Verder werden dynamic remarketing aangehaald en similar audiences.
“Display will work for conversion” is de volgende boodschap. Maar dan moeten wel de banners van uitstekende kwaliteit zijn, bannervarianten getest en de campagneplaatsingen constant worden geoptimaliseerd en uitgebreid. Google noemt het “putting the effort in”. Zonder optimalisatie gaat het niet werken. De placements zijn voor display wat keyword zijn voor search. Exact onze rol als bureau dus en daarom goed om te horen.
Dan volgen visies op Analytics:
Wat lost conversieattributie eigenlijk concreet op:
De basis voor meting is de keuze voor een meetmodel (=attributiemodel):
De modellen zitten standaard in Analytics en testen is het devies van Google.
Productdata kan inmiddels ook handmatig in Google analytics worden geupload i.p.v. het meten van alleen urls alleen zoals dat nu gaat. Dat kan nuttig zijn voor het meten van meer data die standaard niet wordt meegenomen.
De belangrijkste afsluitende tip over Analytics die werd gegeven was.
Maak altijd segmenten aan voor mobile, tablets en desktop en kijk naar de verschillen. Optimaliseer op basis van je conclusies.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een reactie