Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opPodcasts schieten als paddenstoelen uit de grond. Je kunt het zo gek niet bedenken of er wordt wel een podcast over gemaakt. Dat podcasts nog steeds populair zijn, kun je wel zien aan de luistercijfers. Volgens de Markteffect Podcast Monitor luistert 49% van de Nederlanders weleens naar een podcast. Dat zijn zo’n 6,9 miljoen mensen. Een belangrijk medium dus! Moet je als bedrijf daarin meegaan? Of is het niet zo erg als je de boot mist? Wij vertellen je alles over het hebben van een zakelijke podcast en delen tips en tricks voor een succesvolle start.
Dat een podcast veel voor je bedrijf zou kunnen betekenen is wel duidelijk door de hoge luistercijfers. Meer bereik betekent doorgaans meer business. Maar is het nu echt noodzakelijk voor een bedrijf om een podcast te hebben? “Nee”, zegt dagvoorzitter, presentator én podcast expert Ronnie Overgoor. “Ik zie te vaak, wat ik noem, een podcastkerkhof. Bedrijven die zomaar, zonder goed nagedacht te hebben, lukraak beginnen aan een podcast. Ze maken 5-6 afleveringen, en komen er dan achter dat het toch wel veel geld en tijd kost om een podcast te maken. Of ze vinden dat het niet hard genoeg gaat met de luistercijfers en stoppen er dan weer mee. Zonde!”
Betekent dit nu dat je niet moet beginnen aan een podcast als je geen ervaring hebt? Zeker niet. Een podcast kan je bedrijf veel brengen. Mits je het goed aanpakt. En dat betekent: er weldoordacht, met veel tijd en geld aan beginnen. En een lange adem hebben. Een hele lange adem. Consistency is key.
Lees je dit nu en denk je: ik heb geld, tijd én motivatie om een zakelijke podcast te starten? Dan gaan we je nu wat vertellen over het belang van een goede strategie. Dat is namelijk onmisbaar in de voorbereiding van een goede podcast. In de strategie bepaal je wat het doel is van je podcast. Wat wil je overbrengen? En wie wil je bereiken? Als je doel is: gezellig een praatje maken met collega’s, dan moet je bij jezelf te raden gaan: is dat het geld en de moeite waard? Als je doel is: zo veel mogelijk new business binnenhalen, dan moet je je podcast zó inrichten, dat je ook die nieuwe leads bereikt. Hoe de podcast er uiteindelijk uit gaat zien, is essentieel voor het bereiken van je doel. En dat bepaal je allemaal in de strategie. Heb je wat handvatten nodig? Lees dan onderstaand stappenplan.
Wil je meer weten over de zakelijke podcast markt of heb je hulp nodig bij de opstartfase van je zakelijke podcast? Neem dan contact met ons op. Wij adviseren je graag.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op