B2B Marketing

Een goed resultaat halen uit online marketing inzet is voor veel B2B organisaties een grote uitdaging. Customer journeys hebben vaak velen ‘touchpoints’ en doorlooptijden zijn lang. Daarbij worden zaken als online tracking steeds lastiger, waardoor het moeilijker wordt om grip te houden op je online resultaat. Om deze uitdagingen te lijf te gaan is een gedegen strategie nodig, waarbij o.a. branding, data & analytics, automation, content, organische vindbaarheid en advertising belangrijke onderdelen zijn. SDIM heeft jarenlange ervaring en een bewezen trackrecord met het opstellen én uitvoeren van deze strategieën. 

SDIM collega Bart B2B marketing strategie

  • Bewezen succesvol in het opzetten van een totaalaanpak
  • Jarenlange ervaring met branding en performance marketing
  • Alle disciplines in-house, waardoor activiteiten goed op elkaar inhaken
  • Kennis van alle relevante tooling
  • Ervaren specialisten binnen alle disciplines 
  • Data-driven en resultaatgericht
  • Top 3 Emerce 100
  • Meer dan 20 jaar digital marketing ervaring

Van strategie tot uitvoer, SDIM zorgt dat jouw B2B doelen behaald worden.

Onze aanpak draagt bij aan het neerzetten van een meer volwassen marketingorganisatie. We leggen een sterke basis, brengen sales en marketing dichter bij elkaar en bewaken de uitvoering van de strategie. Naast een transparant programma met een concrete planning, zorgen we ook voor harde resultaten. Dit helpt jou om jouw doelstellingen te behalen!

20

Jaren ervaring

1103

Tevreden klanten

60

Fijne collega’s

Cases

Ons trots

De SDIM
b2b aanpak

SDIM behaalt successen voor haar klanten middels een bewezen aanpak. Deze bevat in de meeste gevallen vijf stappen.

Neem contact met ons op
Spreek een B2B specialist

1. Opstellen strategie

We gaan in gesprek met stakeholders om de bedrijfsdoelstellingen inzichtelijk te maken. Vervolgens brengen we de interne sterktes en zwaktes in kaart en de externe kansen en bedreigingen. Daarnaast werken we de customer journey uit. Op basis hiervan hebben we het onderscheidend vermogen inzichtelijk en weten we wie we wanneer moeten bereiken.

2. Content

Succesvolle B2B marketing is niet mogelijk zonder sterke content. We stellen een communicatie concept op, waarbij we de kenmerken van het bedrijf en de behoeftes van de doelgroep goed op elkaar afstemmen. We leveren een eerste set creative uitingen op voor o.a. de website en de nog op te zetten campagnes.

3. Data & Analytics

Om grip te houden op de performance is een goede data inrichting van groot belang. Verder leggen we de basis om ook de tracking van de advertising kanalen optimaal in te stellen.

4. Kanaalkeuze

Uit de strategie komt naar voren via welke kanalen de doelgroep te bereiken is. Daarnaast bepalen we op basis van data op welke owned kanalen nog veel te winnen is. Hieruit volgt een kanaalkeuze, inclusief mediaplanning.

5. Start campagnes

We zetten de campagnes op naar SDIM standaarden. Over de tijd heen houden we de performance scherp in de gaten en blijven we de mediamix optimaliseren door kanalen weg te strepen of juist uit te breiden.

Onze
b2b cases

SDIM heeft uiteenlopende opdrachtgevers uit de B2B branche.
Hieronder lichten we een aantal succesvolle B2B cases met onze opdrachtgevers uit.

SEO strategie zorgt voor 1000% stijging in organisch verkeer voor Nedstar

SDIM ontwikkelde een nieuwe SEO-strategie om Nedstar’s organische vindbaarheid, vooral internationaal, te verbeteren. De strategie richtte zich op het opbouwen van thought leadership en topical authority voor Nedstar in hun niche. De doelen waren meer organische conversies, betere vindbaarheid hoger in de zoekfunnel en Nedstar de #1 autoriteit op biologische alcohol te maken. Als resultaat steeg het organische verkeer met maar liefst 1000%, waarbij Nedstar beter vindbaar werd voor transactionele zoekwoorden en hun expertise kon uitdragen.
Klanten aan het woord

Een goed product is belangrijk, gevonden worden ook. Google Ads is voor ons het wilde westen. Na slechte ervaringen bij een andere partij, zijn wij zeer tevreden met SDIM. SDIM weet een zeer goed resultaat voor ons te behalen. Het feit dat SDIM geen stugge organisatie is en dat we met ze kunnen sparren als echte partners, maakt het een super partij.

Adriaan Mol
Oprichter van Mollie
Adriaan Mol
Klanten aan het woord

Wij werken naar volle tevredenheid al enkele jaren samen met SDIM. Ze zijn deskundig op het gebied van SEO, weten precies wat ze moeten doen om websites beter vindbaar te maken voor Google én ze weten die kennis ook succesvol over te brengen op anderen. Het is niet voor niets dat we SDIM meerdere keren gevraagd hebben om hun expertise te delen met onze klanten in diverse masterclasses en workshops. Succes gegarandeerd!

Robert van Eekhout
Oprichter Van Ons
Robert van Eekhout
Klanten aan het woord

Wij zijn enorm blij met onze samenwerking met SDIM, er wordt altijd heel vlot gereageerd en meegedacht. Er is veel expertise binnen SDIM en ook het serviceniveau in de samenwerking is heel goed!

Anne Laurine Stadermann
Marketing Manager bij ViewSonic Benelux
Anne Laurine Stadermann
Klanten aan het woord

SDIM is een digital marketing partner zoals je die zoekt, met veel ervaring en fijne service. Er wordt veel meegedacht om allerlei facetten te optimaliseren en zo een gewenst resultaat te behalen. Dit hebben wij inmiddels opnieuw ervaren bij de lancering van onze compleet vernieuwde webshop, waarbij we de migratie hiervan volledig uit handen hebben kunnen geven.

Ramon Romein van Natureko
Marketing & E-commerce bij Natureko Biodisposables
Ramon Romein
Klanten aan het woord

SDIM is een partner waar je lekker mee kan sparren. De specialisten van SDIM hebben veel know-how en blijven weg van dogma’s: ze erkennen dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Dat betekent echter niet dat het hier om ja-knikkers gaat. Ze monitoren goed en stellen de juiste vragen. Daarnaast zijn het warme, prettige mensen. Ook niet onbelangrijk.

Kars Koele
Brand strategist bij Minddistrict
Kars Koele
Klanten aan het woord

Kolibrie Next is sinds maart 2018 actief als Horeca Uitzendbureau. Sinds de start van het bedrijf werkt Kolibrie Next prettig samen met SDIM. De specialisten van SDIM adviseren ons op het gebied van SEO, SEA, campagnes, en leadgeneratie via onze social kanalen. Ook tijdens de live-gang van de recent gelanceerde app heeft het SDIM team Kolibrie Next goed ondersteund. Het voelt alsof zij onderdeel zijn van Kolibrie Next en daarmee hebben wij er de volste vertrouwen in om het online Kolibrie Next platform samen met SDIM sterker en groter te maken.

Jolien Broekhuizen
Product manager bij Kolibrie NEXT
Jolien Broekhuizen
Klanten aan het woord

De samenwerking is erg fijn en de maandelijkse updates ook. Dit zorgt ervoor dat we kunnen vertrouwen dat alles goed verloopt. Ik zie momenteel geen gebieden waar het nog beter kan. Als er iets is krijgen we snel reactie en er wordt altijd geprobeerd om ons verder te helpen. Dat is erg fijn!

Annabella Rijksen
PR and Communication Advisor bij De Wolven
Annabella Rijksen

WIJ BEHALEN DIGITAAL SUCCES VOOR

HIER KOMEN NOG DE GERELATEERDE DIENSTEN IN EEN BLOK DAT NOG NIET AF IS

VRAAG HET
AAN ONZE EXPERTS

Laatste Artikelen
Over B2B Marketing

Menno Goossens
Menno Goossens
27 mei 2022
E-commerce update mei 2022
Uit de Salesforce Shopping Index die ieder kwartaal wordt uitgebracht blijkt dat de Nederlandse e-commercemarkt een daling van 27%…
27 mei 2022
4 minuten lezen
SDIM collega Bart met de B2B aanpak