B2B Marketing
Een goed resultaat halen uit online marketing inzet is voor veel B2B organisaties een grote uitdaging. Customer journeys hebben vaak velen ‘touchpoints’ en doorlooptijden zijn lang. Daarbij worden zaken als online tracking steeds lastiger, waardoor het moeilijker wordt om grip te houden op je online resultaat. Om deze uitdagingen te lijf te gaan is een gedegen strategie nodig, waarbij o.a. branding, data & analytics, automation, content, organische vindbaarheid en advertising belangrijke onderdelen zijn. SDIM heeft jarenlange ervaring en een bewezen trackrecord met het opstellen én uitvoeren van deze strategieën.
Van strategie tot uitvoer, SDIM zorgt dat jouw B2B doelen behaald worden.
Onze aanpak draagt bij aan het neerzetten van een meer volwassen marketingorganisatie. We leggen een sterke basis, brengen sales en marketing dichter bij elkaar en bewaken de uitvoering van de strategie. Naast een transparant programma met een concrete planning, zorgen we ook voor harde resultaten. Dit helpt jou om jouw doelstellingen te behalen!
De SDIM
b2b aanpak
SDIM behaalt successen voor haar klanten middels een bewezen aanpak. Deze bevat in de meeste gevallen vijf stappen.
1. Opstellen strategie
We gaan in gesprek met stakeholders om de bedrijfsdoelstellingen inzichtelijk te maken. Vervolgens brengen we de interne sterktes en zwaktes in kaart en de externe kansen en bedreigingen. Daarnaast werken we de customer journey uit. Op basis hiervan hebben we het onderscheidend vermogen inzichtelijk en weten we wie we wanneer moeten bereiken.
2. Content
Succesvolle B2B marketing is niet mogelijk zonder sterke content. We stellen een communicatie concept op, waarbij we de kenmerken van het bedrijf en de behoeftes van de doelgroep goed op elkaar afstemmen. We leveren een eerste set creative uitingen op voor o.a. de website en de nog op te zetten campagnes.
3. Data & Analytics
Om grip te houden op de performance is een goede data inrichting van groot belang. Verder leggen we de basis om ook de tracking van de advertising kanalen optimaal in te stellen.
4. Kanaalkeuze
Uit de strategie komt naar voren via welke kanalen de doelgroep te bereiken is. Daarnaast bepalen we op basis van data op welke owned kanalen nog veel te winnen is. Hieruit volgt een kanaalkeuze, inclusief mediaplanning.
5. Start campagnes
We zetten de campagnes op naar SDIM standaarden. Over de tijd heen houden we de performance scherp in de gaten en blijven we de mediamix optimaliseren door kanalen weg te strepen of juist uit te breiden.
HIER KOMEN NOG DE GERELATEERDE DIENSTEN IN EEN BLOK DAT NOG NIET AF IS