Vtwonen X Conversed.ai: Chatbot campagne via Facebook

In samenwerking met magazine/woonwinkel vtwonen en chatbotbouwer Conversed.ai zette SDIM een chatbot campagne op Facebook en Instagram op. Vtwonen is een toonaangevend merk dat zowel magazines maakt als een webshop heeft met woonartikelen.

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeCasesVtwonen X Conversed.ai: Chatbot campagne via Facebook

De doelstelling was om te achterhalen of er via dit nieuwe ‘kanaal’ extra abonnees konden worden geworven. De campagne werd in eerste instantie getarget op de huidige fanbase van vtwonen. Dit zijn de volgers van vtwonen op Facebook en Instagram. Door een chatbot komen mensen meteen vanuit een advertentie in de chatomgeving Messenger, waar ze uiteindelijk ook de aankoop zullen doen.

Uiteindelijk heeft de campagne tot een ROAS van 319% geleid over de gehele looptijd. Het conversieratio van profiel naar aankoop was 31,1%. Nadat er een klik op de advertentie had plaatsgevonden is er met 52,2% van de mensen ook een gesprek gestart. Maar liefst 4 op de 5 aankopen was een persoon die niet eerder iets van vtwonen heeft gekocht of een abonnement heeft gehad.

Lees hier verder hoe deze resultaten bereikt zijn:
Download case