SDIM is toegetreden tot de branchevereniging voor dialoogmarketing DDMA en committeert zich daarmee aan alle regels en voorschriften die daarmee gepaard gaan. Tevens is SDIM mede-initiatiefnemer en oprichter van de DDMA commissie search.
Waarom is SDIM lid van DDMA geworden?
“De zoekmachinemarketing branche is continu in beweging. Nieuwe ontwikkelingen en nieuwe kanalen, zoals sociale media, zijn nieuwe manieren om de dialoog aan te kunnen gaan. De raakvlakken met vindbaarheid en meer traditionele zoekmachinemarketing worden steeds groter. Ook de mogelijkheden van een advertentieplatform als AdWords nemen steeds verder toe. Met het DDMA-lidmaatschap en het actief bijdragen aan Commissie Search hoopt SDIM transparantie en kennisoverdracht ook in haar markt te bevorderen en uit te dragen, zodat de markt zich ontwikkelt in het voordeel van adverteerder/opdrachtgever, leveranciers en eindgebruiker/consument.”
Welke ontwikkelingen verwacht SDIM binnen het vakgebied dialoogmarketing en hoe dient DDMA hieraan bij te dragen?
“Vormen van rechtstreekse en gerichte communicatie op basis van data (datadriven marketing) schieten uit de grond. De mogelijkheden zijn vooralsnog onbeperkt en het einde is nog lang niet in zicht. Ook voor zoekmachine marketing gelden dat deze snelle ontwikkelingen en de groeiende synergie met andere online dialoogkanalen (zoals de snelle opkomst van social marketing) dient te worden gereguleerd. DDMA kan hier bijdragen als kennispartner en reguleringspartner, en er voor zorgen dat alle deelnemende partijen in dezelfde richting kijken.”