Google Data Studio

Google Data Studio is het antwoord op de vraag naar duidelijke data en een must have tool voor elke online marketeer. Waarom is dit een onmisbare tool? De datavisualisatie- en rapportage tool kan gebruikt worden om handige dashboards te bouwen, zodat u snel en overzichtelijk kunt zien wat de laatste resultaten zijn.

Gepersonaliseerde dashboards, met al uw data

Google Analytics, AdWords, DoubleClick en Search Console hebben allemaal een eigen omgeving waar u data en inzichten uit wilt krijgen. Dit kan nogal een uitdaging zijn. Om de benodigde informatie te vinden moet u individueel door alle programma’s lopen om de informatie te verzamelen. Als de data ook gepresenteerd moet worden is het dan vaak makkelijk om dit of in Excel te verwerken of screenshots te maken en in een PowerPoint te zetten. Een data dashboard is hier een welkom alternatief voor.

Met Data Studio kan alle data worden gebundeld in één of meerdere dashboards. Dit maakt het veel makkelijker om de data in te zien voor een snelle polsmeting of een presentatie van de stand van zaken van de belangrijkste metrics. De data uit verschillende programma’s als Google Adwords en Google Analytics kan samen in één dashboard staan. Daarnaast blijft de data automatisch geüpdatet waardoor u niks hoeft aan te vullen.

Niet alleen data uit Google programma’s?

Behalve alle Google producten kunnen ook third party-analytics tools worden toegevoegd. Deze “Community Connectors’’ kunnen er voor zorgen dat u ook uw data uit bijvoorbeeld Facebook Ads, Bing Ads, MailChimp of LinkedIn Ads kunt toevoegen. Developers kunnen een koppeling ontwikkelen tussen hun programma en de Google Data Studio. Het is ook mogelijk om uw eigen database te koppelen om zo eigen data inzichtelijk te maken in de Dashboards.

De voordelen op een rij:

  • Het is gratis en onbeperkt dashboards.
  • Alle data die u nodig heeft staat overzichtelijk in een dashboard en is makkelijk in één oogopslag in te zien.
  • De data kan op meerdere manieren worden vormgegeven zoals met tabellen, lijndiagrammen, staafdiagrammen, taartdiagrammen, kaarten en teksten.
  • Verschillende bronnen komen samen in uw dashboard (dus niet meer telkens alle programma’s openen voor data inzichten).
  • Dashboards kunnen makkelijk worden gedeeld binnen teams, zodat iedereen op de hoogte is van de laatste resultaten.
  • Het is nu ook mogelijk om third-party data te koppelen.

Wat levert SDIM

  • Jarenlange ervaring met dashboards, voor de online marketeer tot de CEO.
  • Kennis van de voordelen van Data Studio t.o.v. andere tools
  • Dashboards passend op uw online marketing doelen.
  • Bruikbare (trend-)data.
  • Inzicht in de ontwikkelingen.
  • Alleen de juiste KPI’s.
  • Inzicht in cross-device, attributie, lifetime value en nog veel meer.

Meer weten?

Wilt u meer weten over hoe Google Data Studio voor uw bedrijf ingezet kan worden? Of wilt u een eigen dashboard en meer inzicht op uw online marketing resultaten? Neem dan graag contact op met S&D Interactive Media of met uw Analytics contact persoon.

Vragen over Google Data Studio?

Tjun Ming Wong

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.