Content marketing

Merkstrategie

Zonder duidelijke merkstrategie is het moeilijk om een connectie te maken met jouw doelgroep. De juiste positionering is essentieel als je een duidelijk verhaal wilt vertellen. Vragen als ‘wat is de basis van jouw merk?’ of ‘hoe wil jij je onderscheiden met je merk’ zijn de basis van een goede merkstrategie. En een goed begin is toch het halve werk? Dat geldt uiteraard ook voor het slagen van jouw campagne.

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeDienstenContent marketingMerkstrategie

Hoe kom je tot een succesvolle merkstrategie?

Dat doe je door te beginnen bij het begin. ‘Door wie is het merk opgericht?’, ‘Wat is de achtergrond van jouw merk?’ en ‘Waarom was dat een goed idee?’. Antwoorden op de vragen formuleren we helder, eenvoudig en zo kort mogelijk.

De volgende punten zijn ook altijd van kracht in een sterke merkstrategie:

  • Waarom doe jij of je merk wat het doet?
  • Hoe doet jouw merk dat?
  • Wat is de basis van jouw merk?
  • Wie is jouw doelgroep?
  • Wat zijn de drijfveren van jouw doelgroep?

Hoe gaan we te werk?

Om strategisch en gericht jouw doelgroep te raken, is een heldere start van groot belang. Dit doen we in een strategische sessie waarin we samen met jou ons verdiepen in jouw merk en de producten die daaronder vallen. Hieruit vloeit een strategisch document voort waarmee wij in staat zijn een heldere creatieve briefing formuleren voor ons creatieve team. Met deze briefing gaan wij aan de slag met een advertising, branding of content campagne idee.


Vragen over Merkstrategie?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op