CRO Checklist nieuwe website

Wanneer u een nieuwe site laat bouwen, dan is dat een investering. Wanneer het een webshop betreft dan doet u dat, omdat u een site nodig heeft om producten of diensten onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. En omdat u uw aanbod wilt verkopen. Een designer ontwerpt de site en het ziet er prachtig uit. Maar converteert het ook? Dat was tenslotte waarom u de site liet bouwen.

CRO checklist voor de lancering

S&D Interactive Media analyseert vele sites. We kennen de meest belopen valkuilen. We houden u graag op het juiste (conversie)pad.
Aan de hand van de cro checklist lopen we door de wireframes of de testsite heen en vertellen u waar u op moet letten.

Er zijn een aantal standaarden, bijvoorbeeld:

  • Bezoekers verwachten bepaalde informatie te vinden. Voldoet de site aan die verwachtingen? Bijvoorbeeld, staat Contact aan de rechterkant in de navigatie.
  • Staan de USP’s op homepage? Dat maakt het wel direct duidelijk waarom bezoekers bij u moeten zijn. En niet bij de concurrent.
  • Is het aanbod in 1 oogopslag duidelijk?
  • En is het duidelijk hoe dat aanbod te verkrijgen is?

Wanneer u al een site had, dan nemen we de Analytics en vooral de learnings daaruit mee naar de nieuwe site. U bouwt niet verder op dingen die niet bleken te werken.

Deze checklist kunt u zien als een expert review, zodat u vanaf het allereerste begin het meeste uit uw site haalt.

 

Vragen over CRO Checklist nieuwe website?

Bart Wagener

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.