Webanalytics/dashboarding

Google Tag Manager advies

De Google Tag Manager is een tool van Google wat helpt bij het plaatsen van tags op uw website. Met de Google Tag Manager kunt u eenvoudig zelf codes plaatsen en aangeven wanneer deze codes uitgevoerd dienen te worden. Het grote voordeel is dat u nooit meer uw webdeveloper hoeft aan te sturen, efficiënt en kostenbesparend dus!

Waarom SDIM

  • Google reviews: 4,9 uit 5 *****
  • 95% tevreden tot uiterst tevreden opdrachtgevers
  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • In-house ontwikkelde toolkit, of via uw bestaande tooling
  • 20 jaar online marketing ervaring
HomeDienstenWebanalytics/dashboardingGoogle Tag Manager advies

De Tag manager data layer

De ware kracht van de Google Tag Manager zit hem in de data layer. Dit is een extra code die naast de Google Tag Manager geimplementeerd wordt op uw website. Zoals de naam al aangeeft is de data layer niets meer dan een laag aan informatie. De gegevens die worden opgenomen in de data layer kunt u vervolgens opslaan en gebruiken in tags die u op uw website plaats via de Google Tag Manager. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een webshop waarbij u de omzetwaarde wilt registreren. In de data layer wordt de omzet opgenomen. Vervolgens wordt deze waarde uitgelezen en als variabele ingezet in bijvoorbeeld de Google AdWords conversiecode. Het is dan ook erg belangrijk dat u goed nadenkt over wat voor informatie u opneemt in de data layer en hoe u vervolgens deze data inzet.

Google Tag Manager account

Voordelen van de Google Tag Manager

De Google Tag Manager brengt vele voordelen met zich mee voor u:

  • Het gemak en eenvoud van de Google Tag Manager
  • Weinig technische kennis meer nodig
  • De flexibiliteit van de data layer. Alle informatie uit de data layer kunt u inzetten in meerdere tags
  • Het gebruik van de ingebouwde ‘debugger’ zodat u eenvoudig kunt testen of tags goed worden uitgevoerd voordat u wijzigingen publiceert
  • Centraal beheer van vele tags vanuit de Google Tag Manager
  • Het bijhouden van versies. Zodra u wijzigingen aanbrengt in de Google Tag Manager, wordt er een nieuwe versie aangemaakt. U kunt daarbij eenvoudig een oudere versie activeren indien nodig

Google Tag Manager partner support

SDIM levert support en training op alle vragen en zorgt voor de éénmalige correcte implementatie. SDIM adviseert daarnaast op alle tooling en (tracking-)code die via de tag manager door e-commerce webshops en sites vaak worden gebruikt voor het maken optimalisatie slagen.


Vragen over Google Tag Manager advies?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op