Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opDe Google Tag Manager is een tool van Google wat helpt bij het plaatsen van tags op uw website. Met de Google Tag Manager kunt u eenvoudig zelf codes plaatsen en aangeven wanneer deze codes uitgevoerd dienen te worden. Het grote voordeel is dat u nooit meer uw webdeveloper hoeft aan te sturen, efficiënt en kostenbesparend dus!
De ware kracht van de Google Tag Manager zit hem in de data layer. Dit is een extra code die naast de Google Tag Manager geimplementeerd wordt op uw website. Zoals de naam al aangeeft is de data layer niets meer dan een laag aan informatie. De gegevens die worden opgenomen in de data layer kunt u vervolgens opslaan en gebruiken in tags die u op uw website plaats via de Google Tag Manager. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een webshop waarbij u de omzetwaarde wilt registreren. In de data layer wordt de omzet opgenomen. Vervolgens wordt deze waarde uitgelezen en als variabele ingezet in bijvoorbeeld de Google Ads conversiecode. Het is dan ook erg belangrijk dat u goed nadenkt over wat voor informatie u opneemt in de data layer en hoe u vervolgens deze data inzet.
De Google Tag Manager brengt vele voordelen met zich mee voor u:
SDIM levert support en training op alle vragen en zorgt voor de éénmalige correcte implementatie. SDIM adviseert daarnaast op alle tooling en (tracking-)code die via de tag manager door e-commerce webshops en sites vaak worden gebruikt voor het maken optimalisatie slagen.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op