Google Display Training

Door te adverteren via het Google Display Netwerk, kunt u ruim 85% van de Nederlandse internet gebruikers bereiken. Dit geeft Google Display ads enorme potentie. Maar hoe zet je deze optimaal in?

Waarom SDIM

  • Klantrelatie gemiddeld 5,5 jaar
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Transparante pricing
  • Hoog kennisniveau
HomeDienstenGoogle Display Training

Waarom Google Display training?

De inzet van het Google Display Netwerk (ook wel GDN genoemd), kan een perfecte uitbreiding zijn van uw advertising kanalen, vanwege de gelimiteerde tijd (ongeveer 4%) die gebruikers op Google Search zitten. Google Display heeft daarnaast de kracht om jouw gebruikers, tijdens hun customer journey online touchpoints te geven met uw merk.

Training op verschillende niveau’s

SDIM kan de Google Display trainingen op verschillende niveau’s leveren, zo kunnen we de training aanpassen aan het voor u gewenste niveau. Daarnaast zijn ook de locatie, datum en tijdstip, in goed overleg, vrij door u te kiezen. Zo kan SDIM de trainingen geheel naar uw wens en behoefte aanpassen.

Wat kunt u verwachten?

Een Google Display training duurt één dagdeel (ochtend of middag). Afhankelijke van uw behoefte en kennisniveau, kunnen de volgende aspecten aan bod komen:

  • Targeting:

Het Google Display Netwerk heeft een grote omvang, daarom is het belangrijk de targeting goed in te stellen. U wilt namelijk gericht uw doelgroep kunnen bereiken en niet met hagel schieten. Google heeft verschillende targetingmethoden, om dit te realiseren. Denk hierbij aan plaatsingtargeting, onderwerptargeting, remarketing of targeting gebaseerd op een affiniteit of in-market doelgroep.

  • Kosten:

Verschillende methoden brengen ook verschillende afrekenmodellen met zich mee. Denk hierbij aan CPM (kosten per 1000 vertoningen), CPC (kosten per klik) of doel-CPA (kosten per acquisitie). Tijdens deze training zal SDIM u inzicht bieden in het kiezen van het juiste afrekenmodel.

  • Inzet Advertentietypen:

Google Display campagnes, bieden de mogelijkheid tot inzet van verschillende advertentietypen. Denk hierbij aan tekstadvertenties, beeldadvertenties of een combinatie hiervan (Responsive Display Ads). SDIM zal tijdens de training u wegwijs maken in het gebruik van de verschillende advertentietypen en inzicht bieden in best practices in het gebruik van bannerformaten.

Waarom training bij SDIM?

  • Altijd maatwerk
  • Praktijkgerichte training
  • Inhoudelijk alle niveau’s beschikbaar (basis, geavanceerd en expert)
  • Altijd nazorg na een training
  • Follow up sessies mogelijk
  • Altijd een specialist aan tafel voor aanvullende/dieperliggende vragen
  • Training op kantoor of locatie extern mogelijk
  • Scherpe tarieven

SDIM kan deze trainingen op elk moment in het jaar inplannen, naar uw behoefte. Neem contact op als u deze training wilt volgen en wij zorgen voor een op maat training op basis van uw leerbehoefte en kennisniveau.


Vragen over Google Display Training?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op