Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opAdverteren op Facebook biedt uiteenlopende mogelijkheden. Het vormgeven en opzetten van een campagne via Facebook start vaak met het bepalen van de doelstelling en het verzamelen van de benodigde informatie binnen het eigen bedrijf. Wat echter vaak wordt overgeslagen, maar wél nieuwe inzichten en een vollediger beeld kan geven, is om de strategie van uw concurrenten te onderzoeken met een concurrentieanalyse. Met informatie over de organische posts en lopende advertenties van uw concurrenten, kunt u bijvoorbeeld concreter bepalen waar uw onderscheidende waarde uit bestaat.
Om meer transparantie te bieden in de advertenties binnen Facebook, kunt u de lopende advertenties van andere bedrijven (waaronder concurrenten) bekijken, zonder dat u daarvoor binnen de geadverteerde doelgroep valt. In dit helpcentrum artikel leggen wij u uit hoe u deze informatie eenvoudig op de bedrijfspagina van uw concurrenten kunt vinden.
Op de pagina “informatie en advertenties” vindt u alle actieve advertenties van het betreffende bedrijf. Indien een bedrijf in meerdere landen adverteert, kan er eventueel worden gefilterd op land. Zo kunt u ook zien in welke landen een bedrijf met welke boodschap actief is.
U herkent advertenties altijd aan de notificatie “gesponsord” onder de bedrijfsnaam.
Meer lezen over Facebook Adverteren? Download hier de uitgebreide SDIM Facebook Whitepaper of bezoek het Helpcentrum voor meer artikelen.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord