Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opFacebook biedt de mogelijkheid om met behulp van een veilingmodel en op basis van kosten per klik (CPC) of kosten per 1000 vertoningen (CPM) te adverteren. Dat betekent dat resultaat en kosten op elkaar kunnen worden afgestemd. De kosten worden pas in rekening gebracht wanneer een Facebook gebruiker op de advertentie klikt. Deze kosten ligger nooit hoger dan de maximaal ingestelde prijs per klik. Des te hoger het bod, des te meer volume u krijgt. De kunst is om de kosten en baten precies zo op elkaar af te stemmen dat de campagne maximaal voor u rendeert.
Het ontwerpen, inrichten en plaatsen van Facebook advertenties kunt u zelf doen, maar u kunt dit ook uitbesteden. Bijvoorbeeld aan SDIM. Maar om dit beheer over te kunnen dragen moet u eerst een beheerdersaccount aan uw Facebook bedrijfspagina toevoegen en eventueel ook aan het advertentieaccount. In dit helpcentrum artikel vertellen wij u stap voor stap op welke wijze u dit kunt doen.
Mocht er al een advertentieaccount bestaan dan kunt u onderstaande stappen 2 en 3 overslaan en doorgaan naar stap 4.
Om te kunnen adverteren op Facebook moet er een betalingsmethode aan een persoonlijk Facebook account gekoppeld zijn. Om dit te doen doorloopt u de volgende stappen:
U kunt zien dat het proces goed is gegaan als u vervolgens de creditcard in de lijst financieringsbronnen als ‘primaire bron’ ziet staan.
Voor de volgende stap gaat u in het menu aan de linkerkant naar het kopje ‘instellingen’. Op deze pagina vult u alle gegevens zo volledig en precies mogelijk in. Let er hierbij op dat u een geldig BTW-nummer invult. Ziet u dit niet staan? Kies in het dropdown menu ‘NL’ en vul vervolgens uw BTW-nummer in.
Inmiddels zijn we toegekomen aan de laatste stap om toegang te verlenen aan een extra beheerder van uw Facebook pagina.
Een goede set-up is van cruciaal belang voor een succesvolle Facebook campagne. Belangrijk hierbij is dat de juiste doelgroep de juiste advertentie(boodschap) te zien krijgt. Wanneer uw Facebook campagne goed is opgezet, kunt u tegen lagere kosten méér resultaat realiseren.
Facebook campagnes die worden opgezet door SDIM zijn altijd van een zéér hoge kwaliteit, erg uitgebreid en altijd met een relevante doelgroeptargeting. SDIM heeft daarnaast ruime ervaring met doelgericht adverteren op Facebook en helpt u graag met het opzetten van een succesvolle Facebook campagne voor uw bedrijf.
Heeft u nog een vraag en/of opmerking over adverteren op Facebook? Download dan hier onze handige whitepaper over de vele Facebook advertentiemogelijkheden. Of neem direct contact op met de specialisten van SDIM. Wij helpen u graag op weg.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op