Advertentieruimte biddable inkopen via display, video en meer

Programmatic advertising

Programmatic advertising is de inkoop van advertising, zonder tussenkomst van mensen.  SDIM is ervaren in de inkoop en optimalisatie van complexe programmatic online advertising campagnes. Daarnaast kan SDIM u in heldere taal uitleggen hoe uw advertising doelstellingen worden gerealiseerd en wat de bijdrage van programmatic display in uw online middelen mix is. SDIM adviseert tevens hoe u data kunt gebruiken om effectiviteit van campagnes verder te verhogen.

Waarom SDIM

  • Alleen inzet op bewezen effectieve strategieën
  • Directe support van verschillende DSP’s
  • Volledige transparantie mediaspend
  • Geen budget commitment vereist
  • Programmatic certified voor o.a. Doubleclick
  • Google Web Designer certified
HomeDienstenProgrammatic advertising

Wat is programmatic advertising en hoe werkt het?

Programmatic -display of video- advertising is de inkoop en optimalisatie van online advertising via veilingen. De bekendste manier voor uitgevers om online advertentieruimte aan te bieden is via het Google Display netwerk. Het Google Display Netwerk (GDN) is eigenlijk de moeder van de online advertentieruimte veilingen. Inmiddels zijn er vele veilingen (exchanges) en wordt online advertising in steeds toenemende mate ook via veilingen verhandeld:

  • Geen budget commitment meer nodig
  • Geen vaste prijzen meer, u bepaalt zelf de biedingen
  • Bieden voor volume, dus altijd de juiste kosten

Targeting en re-marketing

Display advertising is een perfect om uw doelgroep zeer specifiek te bereiken. Er zijn vele targeting opties en/of re-marketing en data-gebruik. U kunt uw campagnes richten op:

  • Prospects (doelgroepen met een hogere waarschijnlijke koopintentie)
  • Interesse gebieden
  • Lidmaatschap van interesse groepen
  • Alle mogelijke demografische gegevens
  • Winkelwagen verlaters
  • Uw eigen emailadres bestanden

Programmatic advertising door SDIM

SDIM heeft ruime ervaring met

  • het opzetten van programmatic campagnes
  • automated trading en DSP keuze
  • full-funnel optimalisatie van spend, bids en plaatsingen

SDIM zorgt voor maximaal resultaat uit programmatic campagnes, ongeacht de gebruikte tooling DSP (uitleg hier). Dat kan Adform, Doubleclick, of 1 van de andere systemen. Wilt u advies op keuze voor een DSP, of gebruik maken van de SDIM licenties? Ook dat levert SDIM. Neem contact op voor duidelijk antwoord op vragen en concreet goed advies vooraf.


Vragen over Programmatic advertising?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op