Programmatic advertising

Adverteren op het Google Display Netwerk

Via het Google Display Netwerk kunt u ruim 85% van de Nederlandse internet gebruikers bereiken. Het bereik van het Google Display Netwerk is dus enorm. Maar hoe zet u het kanaal optimaal in?

Waarom SDIM

  • Alleen inzet op bewezen effectieve strategieën
  • Directe support van verschillende DSP’s
  • Volledige transparantie mediaspend
  • Geen budget commitment vereist
  • Programmatic certified voor o.a. Doubleclick
  • Premier Partner
  • Google Analytics Certified
HomeDienstenProgrammatic advertisingAdverteren op het Google Display Netwerk

Wat is het Google Display Netwerk?

Het Google Display Netwerk (ook wel genaamd GDN) omvat een grote verzameling van partnerwebsites waarmee je 96% van Nederland bereikt. Onder deze plaatsingen vallen bijv. YouTube, nu.nl, buienradar maar ook kleinere websites/blogs of fora over uiteenlopende onderwerpen.

Via het Google Display Netwerk kun je met tekst-, beeldadvertenties of een combinatie hiervan (Responsive Display Ads) adverteren. De mogelijkheid van het gebruiken van beeldadvertenties, ofwel banners, is een groot verschil met het adverteren in het Google zoeknetwerk. Lees hier welke bannerformaten u het beste kunt inzetten in het Google Display Netwerk.

Het inzetten van het Google Display netwerk kan een goede uitbreiding zijn van je advertising kanalen, gebruikers zitten namelijk maar ongeveer 4% van hun tijd op Google Search. De kracht van display is dat je gebruikers, tijdens hun journey op het internet, aanwezig kunt zijn met uw merk.

Hoe werkt het?

Vanwege de grote omvang van het Google Display Netwerk is het belangrijk om uw pijlen goed te richten. U wilt niet met hagel schieten, maar gericht uw doelgroep targeten. Om dit te realiseren heeft Google een aantal targetingmethoden.

Plaatsingstargeting: handmatig of automatisch websites targeten
Custom intent: het opnemen van zoekwoorden en landingspagina’s om te targeten
Onderwerptargeting: kies uit relevante onderwerpen, samengesteld door Google
Keywords selectie: ads tonen op sites die gaan over het onderwerp van uw keywords
Afiiniteit: richt je op de interesse van gebruikers
In-market: gebruikers bevinden zich in de markt van uw product
Remarketing: alleen uw bestaande website visitors opnieuw bereiken
Gecombineerd targeten: combineer meerdere targetingmethoden

Wat kost adverteren in het Google Display Netwerk?

Bij verschillende methoden horen ook verschillende afrekenmodellen. Zo kunt u op basis van CPM (kosten per 1000 vertoningen), CPC (kosten per klik) of doel-CPA (kosten per acquisitie) advertentieruimte inkopen. SDIM adviseert u graag in de te kiezen instellingen, netwerken en budgetten op dit uitgebreide advertentienetwerk.

Adverteren in het Google Display Netwerk: iets voor u?

Bent u geïnteresseerd in de inzet van een campagne via het Google Display Netwerk? Neem dan contact op met SDIM voor een afspraak, offerte of voor een gratis berekening van de te verwachten ROI.


Vragen over Adverteren op het Google Display Netwerk?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op