Programmatic advertising

Digital out of home (DOOH)

Steeds meer ontstaan er digitale billboards in het straatbeeld en openbare ruimten. Om dat deze digitale schermen met het internet verbonden staant onstaan nieuwe digital out of home (DOOH) advertising mogelijkheden. Volledig digitale schermen met video-ads, programmatic en biddable ingekocht. SDIM adviseert strategisch, tactisch en neemt de volledige uitvoering en rapportage uit handen.

Waarom SDIM

  • Alleen inzet op bewezen effectieve strategieën
  • Directe support van verschillende DSP’s
  • Volledige transparantie mediaspend
  • Geen budget commitment vereist
  • Programmatic certified voor o.a. Doubleclick
  • IAB-Logo
  • Channable 2018
  • Google Web Designer certified
HomeDienstenProgrammatic advertisingDigital out of home (DOOH)

Voordelen DOOH advertising

  • Vertoning op basis van passanten informatie
  • Inkoop op specifieke tijden en dagdelen
  • Rouleren van meerdere uitingen mogelijk
  • Bewegend beeld i.p.v. alleen statische uitingen(video)
  • Tracking van resultaat mogelijk
  • Programmatic en veilingbased inkoop

digital out of home case | SDIM

Reeds in 2015 heeft SDIM als eerste in Nederland een digital outdoor campagne gedraaid voor een lokale fysieke retailer(een winkel dus) met als doel meer winkelend publiek naar de fysieke winkel te trekken:

  • Digitale schermen in het nabije winkelgebied
  • Billboard ad allen vertoond als passant aan doelgroep criterai voldeed
  • Targetting van doelgroep o.b.v. van passanten data
  • Harde meting van daadwerkelijk winkelbezoek n.a.v. vertoning van het billboard.
  • Meerdere uitingen simultaan gerouleerd en optimalisatie op basis van conversie naar winkelbezoek
  • Koppeling met Facebook doelgroep data
  • Resultaat: €5 kostprijs per winkelbezoek

Waarom SDIM digital outdoor

SDIM loopt altijd voorop in het testen van nieuwe digital advertising mogelijkheden, waaronder DOOH. Uw voordeel: sneller ervaring opbouwen over het effect van nieuwe vormen van online advertising. Wees uw concurrentie te slim af door eerder de effectiviteit van traditionele media verschuiving naar online inkoop te begrijpen en vooral….. optimalisatie van resultaten terwijl de campagne draait. Neem graag contact op, dan praten we u graag bij op alle ontwikkelingen en de huidige mogelijkheden voor uw organisatie.


Vragen over Digital out of home (DOOH)?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op