Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opGoogle heeft in de afgelopen weken twee nieuwe features uitgerold. Het gaat hierbij om “verklaringen” en “belangrijke signalen”. Deze nieuwe functies verlenen u meer inzicht in de sturing van uw automatische biedstrategieën en campagneprestaties over twee verschillende periodes.
Google verklaringen (momenteel nog in bèta) bieden u duidelijke inzichten in grote fluctuaties in de prestaties van uw Google Ads campagnes en advertentiegroepen binnen het zoeknetwerk. Door te klikken op de kleine pop-up onder de statistiek, kunt u bekijken wat de verklaring is voor de wijziging in de prestatie. Deze vergelijkingen kunnen alleen geraadpleegd worden wanneer er een data-vergelijking tussen twee periodes gedaan wordt binnen Google Ads.
Voorbeeld van verklaringen binnen Google Ads
Deze nieuwe feature bevindt zich momenteel nog in de bètafase, waardoor deze optie nog niet binnen alle Google Ads accounts zichtbaar zal zijn. Hieronder staan de voordelen van verklaringen binnen uw Google Ads campagnes uitgelicht:
Stappenplan voor raadplegen van verklaringen
Het is natuurlijk al een aantal jaren mogelijk om uw mediabudget door Google op bepaalde (online) bedrijfsdoelstellingen te laten sturen. Bij het implementeren van een automatische biedstrategie kan Google kan het stukje biedingsoptimalisatie uit handen nemen. Bij deze “slimme” biedstrategieën van Google wordt machine learning toegepast, om zo bij elke veiling het aantal conversies of de conversiewaarde te optimaliseren.
Sinds de lancering van deze feature “slim bieden” binnen Google Ads is het voor online marketeers echter niet direct inzichtelijk geweest hoe het algoritme achter de biedstrategieën het budget stuurde. Daarnaast was het een grijs gebied op welke factoren en signalen zo’n automatische biedstrategie optimaliseerde. De nieuwe feature ‘belangrijke signalen’ zal aan deze onduidelijkheid een einde moeten maken.
De belangrijkste signalen waarop de automatische biedstrategie optimaliseerde, kunt u vinden in het biedstrategie rapport. Met behulp van het rapport kunt u makkelijk inzien welke factoren en optimalisaties tot betere prestaties hebben geleid.
Belangrijke signalen bevatten vaak de volgende aspecten. Let op: de signalen zijn niet beperkt tot de hieronder genoemde punten.
Deze en andere signalen worden voor de biedstrategie gebruikt om automatisch de campagneprestaties te optimaliseren voor bezoekers waarvan de kans groter of kleiner is dat ze een conversie genereren.
Voorbeeld belangrijke signalen binnen Google Ads
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord