Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opEr ontstaat regelmatig een discussie over het adverteren op eigen (bedrijfs)naam in Google Ads, maar hoe zit dat eigenlijk met het adverteren op de bedrijfsnaam van uw concurrent(en)? Het is toegestaan om dit te doen, maar hoe gaat u hier op de juiste manier mee om?
Voorwaarden voor vergelijkende reclame
Het adverteren op de (bedrijfs-)naam van de concurrent en het voordeel dat hiermee behaald kan worden, wordt niet gezien als oneerlijk voordeel. Echter, de voorwaarden voor vergelijkende reclame zijn vaak wel van toepassing, zoals deze wettelijk zijn vastgelegd. Dat wil zeggen dat u als AdWords adverteerder extra moet letten op de inhoud van uw vertoonde advertenties. Daarbij zijn de volgende aspecten van belang:
Helen Maatjes, werkzaam bij Intellectueel Eigendom Advocaten, waarschuwt AdWords adverteerders dat het enkel toevoegen van de concurrentnaam en het zelf bedenken van een pakkende advertentietekst voor je AdWords campagne niet voldoet. De precieze invulling van uw AdWords advertentietekst is heel belangrijk en kan het verschil maken tussen toegestaan gebruik van de naam van de concurrent of merkinbreuk.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord