Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opNederlandse Instagram gebruikers hebben iets langer dan de rest van de wereld mogen genieten van een advertentie-vrije omgeving, maar dat is vanaf nu verleden tijd. Want Instagram heeft nu ook in Nederland haar deuren geopend voor adverteerders. En deze nieuwe vorm van adverteren biedt heel veel potentie voor nieuwe, interessante marketingcampagnes.
In totaal heeft Instagram in Nederland ruim 1,8 miljoen gebruikers waarvan 722.000 dagelijks actief. Toen Facebook Instagram in 2013 overnam, zijn ze direct gestart met het testen van advertenties in Amerika. Grote bedrijven zoals Adidas, Ben & Jerry’s, Levi’s, Paypal en Lexus kregen de kans om te experimenteren met de nieuwe advertentieruimtes en dit bleek een groot succes. De advertentieservice is inmiddels mogelijk gemaakt voor bedrijven ‘van ieder formaat’.
Aangezien Instagram onderdeel is van Facebook kunnen adverteerders gebruik maken van de targetingmogelijkheden van Facebook. Dit betekent dat het onder andere mogelijk is om websitebezoekers te targeten en uitgebreide demografische- en behavior-targeting mee te nemen in de doelgroepsegmentatie.
Het opzetten van een Instagram-campagne doet u via de Power Editor van Facebook en via Facebook Marketing Partners. De setup verloopt in principe exact gelijk als de setup van een Facebookcampagne: waar je voorheen kon kiezen uit de placements Newsfeed Desktop, Mobile Newsfeed, Right Hand Column ads en Audience Network voor Facebookadvertenties, is daar vanaf nu een placement ‘Instagram’ bijgekomen, waarna je nog de keuze hebt voor iOS- of Android-gebruikers.
Na het selecteren van de doelgroep kunt u vervolgens kiezen uit vier verschillende advertentietypes en drie verschillende doelstellingen: website clicks, mobile app installs en video views. Ik som de vier advertentiemogelijkheden even voor u op:
Omdat het adverteren in Nederland nog maar zo kort live staat, zijn er nog weinig resultaten bekend. Wel kwam ik deze interessante blogpost op MarketingFacts tegen waarin enkele internationale resultaten worden toegelicht. Zodra wij bij SDIM de eerste resultaten van onze Instagram campagnes bekend kunnen maken leest u dat natuurlijk meteen op onze blog.
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van adverteren op Instagram of mocht u hulp of advies kunnen gebruiken bij het opzetten van een social media campagne, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag op weg.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord