AdWords conversion value tracking probleem bij Google

HomeBerichtenAdWords conversion value tracking probleem bij Google
Geplaatst 22 november 2013 - Geschreven door: Jan Dirkzwager

Vandaag blijkt in AdWords accounts opeens de conversiewaarde (AdWords conversion tracking code) niet correct te worden gemeten. Het lijkt een probleem bij Google AdWords te zijn. Er wordt as-we-speak naar gekeken door Google. We will keep you posted.

Update 25 november 2013: problemen lijken verholpen. Helaas vooralsnog niet met terugwerkende kracht, dus let op: u mist een halve dag conversiedata.

Update 27 november:  en daar is het mailtje van Google:

“From November 20th approximately 6:30 p.m. PST through November 21st approximately 8:00 p.m. PST, AdWords was incorrectly recording a conversion value of 1 when a conversion occurred.

This means AdWords reports which include any dates from October 21st through November 21st might misstate the value of your conversions. (If you’ve customized your conversion reporting window, the precise date range will be different). Related metrics like average conversion value and conversion value / cost might also be affected. Conversion volume, conversion rate, and cost per conversion metrics, however, would not be affected.”

Vragen over dit blog?

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *