Dynamische Remarketing advertenties voor elk bedrijfstype; feed niet meer handmatig bijwerken

In juni 2013 heeft Google dynamische remarketing geïntroduceerd. Met behulp van dynamische remarketing kun je advertenties weergeven aan mensen die de website eerder bezocht hebben. Door middel van een koppeling met het Merchant Center, kon u in deze banners exact de producten laten zien die zij bekeken hebben op de website. Maar niet elke adverteerder kan zijn producten in het Merchant Center krijgen. Denk aan een aanbieder van reizen, opleidingen of banen.

Remarketing nu voor alle bedrijfstypen

Google heeft geluisterd naar de gebruiker, en dynamische remarketing ook mogelijk gemaakt voor alle andere bedrijfstypes. Zo zijn er standaardspecificaties aanwezig voor de volgende bedrijfstypen:
– Onderwijs
– Vluchten
– Hotels en vakantiewoningen
– Banen
– Lokale aanbiedingen
– Onroerend goed
– Reizen
Daarnaast hebben adverteerders ook de optie om een aangepaste feed te gebruiken. Mocht u een ander type data willen gebruiken dan standaard aangeboden wordt, dan is dat dus ook mogelijk.

Feed automatisch ophalen = niet meer handmatig bijwerken

Deze nieuwe optie geeft alle adverteerders de mogelijkheid om te profiteren van dynamische remarketing. Echter het grote nadeel was, dat Google niet de mogelijkheid gaf om deze feed via een XML of of CSV automatisch bij te laten werken. Met andere woorden: telkens als uw assortiment wijzigt in aanbod of prijs moest men in Google AdWords een handmatige upload doen. Bij vliegtickets kunnen de prijzen gedurende de dag fluctueren, waardoor deze functie eigenlijk niet bruikbaar was.

In november 2016 is Google begonnen met het uitrollen van de mogelijkheid om ook feeds die buiten het Merchant Center omgaan door middel van een geplande upload automatisch op te halen. Hiermee hebben alle adverteerders nu eindelijk dezelfde mogelijkheden als retailers al sinds 2013 hebben.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van dynamische remarketing banners in AdWords? Neem dan gerust contact op met één van de specialisten van S&D Interactive Media.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *