Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opDonderdag 19 september werd alweer de vierde editie van Emerce Updates gegeven, dit keer in het teken van YouTube. Wat zijn de content trends op YouTube? Hoe rankt u uw video #1 op YouTube? Hoe werkt het algoritme van YouTube? Dit zijn een aantal vragen die de sprekers van het YouTube event deze dag behandeld hebben. Wilt u deze insights ook? Lees dan verder!
Marijn Poeschmann van YouTube trapte het event af met de belangrijkste content trends van dit moment op YouTube, u vindt ze hieronder.
Peter Minkjan van 5 pm nam ons mee in YouTube SEO. Hij maakte onderscheidt tussen 7 zoekintenties waarbij hij de zoekintenties “informatief”, “oriënterend” en “actueel” toeschreef aan YouTube. Bij het kopen van een camera zit je bijvoorbeeld binnen YouTube in het oriëntatieproces en binnen Google in de aankoopfase. YouTube onderscheidt meerdere algoritmes, de focus ligt hier op het search algoritme.
In het verleden werd het algoritme van YouTube Search gebaseerd op CTR, inmiddels in watch time/kijktijd leidend. Er zijn 3 ranking factoren binnen search. Zoals u hieronder kunt zien zijn keywords maar een klein onderdeel van YouTube SEO.
De vijf tips om hoger te scoren in search zijn;
Daarnaast nog een interessante update van YouTube. Sinds 17 september dit jaar is het mogelijk om key moments/time stamps aan je video toe te voegen. Hierbij kan je klikbare tijdcodes aan de beschrijving toevoegen met het exacte startpunt van iedere stap. Hierdoor kan de gebruiker makkelijk door de video klikken.
De presentatie Daniël Buchner van Tubelift over YouTube algoritmes sloot aan bij bovenstaande vijf tips om hoger te scoren in YouTube Search. Aanvullend hierop gaf hij aan dat het ideaal aantal uploads per week 3 is. Ook is het belangrijk dat je interactief bent op YouTube, geef comments en likes op alle eigen video’s plus video’s van derden die aansluit bij uw content.
Daniël Buchner gaf ook een kijkje in het algoritme zoals dat in 2020 verwacht wordt. Dat gaat helemaal op basis van machine learning gebeuren, bestaande uit drie onderdelen; cloudvision, video intelligence en natural language. Met cloudvision wordt de machine learning bedoelt welke analyseert wat voor elementen er in de video worden weergegeven, denk hierbij aan; ogen, mond, hond enzovoorts. Met video intelligence wordt in video content bedoelt, hierbij worden er labels aangemaakt zoals; food, parking, grocery store. Natural language gaat over de ondertitels. Waarschijnlijk zullen de ingebakken ondertitels in de toekomst hierbij ook worden meegenomen.
Als laatste een interessante presentatie van Eugene Hendrikx van Fantube over influencers. Wil jij gebruik maken van een influencer? Stel jezelf dan de volgende vragen!
Als je goede influencers selecteert kan dit ervoor zorgen dat je authentieke influencer content krijgt en de influencer soms meer influencer content upload dat van tevoren is afgesproken. Als je geen goede band onderhoud met de influencer of je kiest de verkeerde influencer kan dit ervoor zorgen dat de influencer stopt of content upload zonder goedkeuring van het merk. Pas als merk daarnaast goed op dat u niet teveel content van de influencer wilt aanpassen, dit kan ervoor zorgen dat de content niet meer authentiek is.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze blog of heeft u hulp nodig bij jouw videomarketing? Neem contact op met SDIM!
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een reactie