Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opDe Google Ads Enhanced CPC (in het Nederlands ook wel ‘Verbeterde CPC’ genoemd) is een nieuwe bid-management tool, welke als doel heeft het realiseren van meer conversies en een hogere ROI op bestaande Google Ads campagnes. Na deze tool reeds enkele weken als bèta te hebben getest, is deze functie nu voor elk Google Ads account in Nederland beschikbaar.
De Enhanced CPC verhoogt of verlaagt dynamisch de maximum CPC biedingen van een Google Ads campagne op zoekwoordniveau. Wanneer de tool bij een specifieke veiling op een zoekwoord een grotere kans op een conversie verwacht dan voor een gemiddelde veiling voor dat zoekwoord, wordt de maximum CPC verhoogd met maximaal 30%. Andersom verlaagt de tool de maximum CPC als blijkt dat er een kleine kans is dat de veiling op een bepaald zoekwoord resulteert in een conversie op de Google Ads campagne.
De Google Ads Enhanced CPC tool maakt voor zijn schattingen voor de verhoogde of verlaagde conversiekansen gebruik van historische conversiegegevens. Voorwaarde voor het gebruiken van de Google Ads Enhanced CPC tool is daarom uiteraard dat de Google Ads campagne gebruikt maakt van Google Ads Conversion Tracking. Naast de historische conversiegegevens wordt bovendien gebruik gemaakt van gebruikers gegevens, zoals de browser van de gebruiker, de locatie van de gebruiker en het tijdstip op de dag.
Lees het officiële Inside Google Ads blog over de Enhanced CPC.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord