Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opGoogle heeft op 6 maart 2019 aangegeven dat het model wordt, waarmee wordt bepaald hoeveel je voor een advertentievertoning moet betalen niet meer via het Second-Pricing principe werkt, maar via het First-Pricing principe.
Bij Second-Pricing is de prijs die je betaalt voor een reclamevertoning de hoogste prijs die is geboden (door de concurrent die je hebt verslagen) plus één cent. Bij First-Pricing betaalt de winnende adverteerder de volledige biedprijs.
In de tabel hieronder zie je hoeveel Anton moet betalen als hij volgens Second-Pricing de veiling wint.
Adverteerder | Bieding | Betaalt |
Anton | € 15 | € 8,01 |
Bert | € 8 | Verloren |
Chris | € 3 | Verloren |
In de tabel hieronder zie je hoeveel Anton moet betalen als hij volgens First-Pricing de veiling wint.
Adverteerder | Bieding | Betaalt |
Anton | € 15 | € 15 |
Bert | € 8 | Verloren |
Chris | € 3 | Verloren |
Google wilt haar machtspositie op de advertentiemarkt verdedigen. De advertentiemarkt is in de loop der tijd zeer complex geworden met meerdere veilingen die plaatsvinden. Met deze ontwikkelingen wilden publishers de omzet op hun advertentieruimte te maximaliseren. Een ontwikkeling is het gebruik header bidding om de advertentieruimte te verkopen. Doordat Google geen header bidding ondersteunt, kon de positie van Google in gevaar komen.
De uitgebreide blog en de gevolgen van deze wijziging lees je op Frankwatching.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord