Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opAls u een webpagina gaat schrijven of optimaliseren, maakt u gebruik van verschillende content elementen. Hoe beter deze elementen op SEO gebied zijn ingericht, hoe meer bezoekers vanuit de zoekmachine. Maar wat zijn nou deze content elementen en hoe kan u ze het beste inrichten voor SEO?
Voordat u begint met schrijven moet u uiteraard weten waar mensen naar zoeken. Ons advies is altijd om eerst een zoektermen onderzoek te doen.
Daarnaast is ook de zoekintentie van een webpagina erg belangrijk voor de zoekmachine. Breng voordat u begint met het schrijven van een webpagina, eerst in kaart wat het doel is van de pagina die u gaat schrijven.
Wilt u dat uw bezoekers tot actie overgaan? Houd de tekst kort en bondig en gebruik actiegerichte zoektermen in combinatie met bijvoorbeeld ‘kopen’ of ‘bestellen’. Geeft u informatie in een blog of nieuwsbericht? Dan mag de tekst wat uitgebreider, informatief en eventueel aanvullend een tabel, video of een infographic toegevoegd. Onthoud namelijk dat tekst niet de enige manier is om te verschijnen in de zoekresultaten.
Heeft u duidelijk in kaart wat het doel wordt van de webpagina? Dan kan u beginnen met het optimaliseren van de content elementen.
Er zijn verschillende content elementen die u kunt optimaliseren op de webpagina. Laten we beginnen bij het begin.
De meta data is het eerste wat gebruikers zien zodra ze een zoekterm intypen in de zoekmachine. Met metadata kan u de gebruiker overtuigen om op uw zoekresultaat te klikken. Metadata bestaat uit een URL, een meta title (ookwel page title) en een meta description.
Een URL is een stuk leesbare tekst die de locatie van uw webpagina aangeeft. De URL vindt u altijd in de zoekbalk van uw browser. Een geoptimaliseerde URL voldoet aan de volgende punten.
De page title is de titel die u aan een pagina meegeeft voor de zoekmachine en moet bestaan uit:
Een meta description is de beschrijving die u meegeeft voor een pagina en wordt gebruikt door de zoekmachine. Een meta description moet voldoen aan het volgende.
Let op dat meta descriptions niet altijd overgenomen worden door de zoekmachine. Als Google een stuk tekst op de pagina relevanter vindt dan de meta description, dan wordt dit vertoond in het zoekresultaat.
De headings zijn de koppen op uw pagina. Houd het volgende aan wanneer het om headings gaat.
Met body tekst bedoelen we de tekst die onder de headings staat. Deel de body tekst als volgt in.
Naast tekst zijn ook afbeeldingen erg waardevolle content elementen voor de webpagina, aangezien u via Google Afbeeldingen relevant verkeer naar uw website kunt trekken. Goede afbeeldingen optimaliseert u met de volgende tips.
Video’s worden tegenwoordig ook vertoond in de zoekresultaten. Houd rekening met de volgende punten om de video in de zoekresultaten weer te geven.
Interne links zijn verwijzingen binnen de website naar andere webpagina’s. Als een gebruiker op een interne link klikt, wordt hij via de browser doorgestuurd.
Externe links zien er vaak hetzelfde uit als interne links, het verschil is alleen dat deze verwijzen naar een andere (externe website).
Heeft u na lezen van deze blog hulp nodig bij het verbeteren van uw content? U kunt altijd contact opnemen met SDIM! We staan altijd voor u klaar en helpen graag.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op