Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opVoor veel B2B bedrijven is het erg interessant om te weten welke bedrijven geweest zijn op hun website en op welke pagina. Door gebruik te maken van een serviceprovider oftewel leads rapportage krijgt u direct inzicht in welke organisaties en bedrijven op uw website zijn geweest.
Tot 4 februari 2020 bood Google Analytics zelf deze serviceprovider data aan. Sindsdien heeft SDIM een eigen methode ontwikkeld om te kunnen achterhalen welke bedrijven op uw website zijn geweest. Hierbij kunt u gemakkelijk zien welke bedrijven op uw website waren en in welke pagina’s zij geïnteresseerd waren in uw eigen Google Data Studio rapport.
Voor veel B2B bedrijven is het erg interessant om te weten welke bedrijven geweest zijn op hun website en op welke pagina. Immers betekent dit gratis leads van bedrijven die geïnteresseerd zijn in u of uw producten! Deze informatie komt beschikbaar door de zogenaamde serviceprovider rapportage of leads rapportage. Van oudsher zat dit ingebouwd in Google Analytics, maar sinds 4 februari 2020 is dit verwijderd door Google. Om onze klanten toch te kunnen voorzien van deze belangrijke leads, heeft SDIM een eigen methode ontwikkelt om deze data toch van de website te halen. Hiervoor is doorgaans geen developer nodig, de implementatie kan gewoon via Google Tag Manager. Vervolgens filtert SDIM alle irrelevante organisaties eruit en biedt het u op wekelijkse basis de overgebleven organisaties inclusief hun landingspagina en andere belangrijke sessie informatie aan in uw eigen Google Data Studio serviceprovider rapportage.
Belangrijk is natuurlijk voor u om te weten hoe dit eruit ziet. U krijgt op wekelijkse basis een duidelijk overzicht van de gefilterde leads in uw mail. Ook kunt u altijd in Google Data Studio de gefilterde leads van afgelopen week terug zien. Een voorbeeld van een leads rapportage ziet u hieronder.
Zoals u kunt zien, zijn er naast de bedrijfsnaam meerdere statistieken meegenomen. Zo kunt u zien uit welk land het bedrijf uw website bezocht, wat hun landingspagina en eventuele zoekwoord was. Daarnaast kunt u kwalitatieve zaken zien over hoe geïnteresseerd ze waren. Dit kunt u teruglezen aan de hand van hoeveel pagina’s zij hebben bezocht, hoeveel sessies ze hebben gehad, hoe lang ze op de website waren en of ze een doel behaald hebben. Mocht u een andere statistiek zoals locatie, apparaat of andere statistiek interessant vinden, dan kan SDIM dit ook altijd in het rapport verwerken.
Eigenlijk bestaat het proces voor serviceprovider of leads rapportage uit vier stappen. SDIM voert de volgende vier stappen uit achter de schermen:
Om dit te kunnen plaatsen en uit te kunnen voeren, heeft SDIM tot Google Analytics en Google Tag Manager toegang nodig. De benodigdheden zijn:
Bent u geïnteresseerd geraakt in de mogelijkheden van een serviceprovider of leads rapportage of heeft u nog vragen hierover? Lees dan hier meer over deze dienst van SDIM of neem contact met ons op.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord