Nieuwe Google Analytics mogelijkheden

Begin dit jaar introduceerde Google een nieuwe versie van de Google Analytics interface. Hoewel enkele van de mogelijkheden van de oude interface nog ontbreken, komt Google binnen enkele weken met een update die de mogelijkheden van de nieuwste interface sterk zal uitbreiden. Een korte opsomming:

Google Real-Time

Vergeet tools als Clicky, Google Analytics komt met Google Analytics Real-Time rapportage. Zet een social media actie of een nieuwsbrief uit en zie direct het resultaat!

Google Analytics Premium

Je kon er op wachten, maar nu komt Google met een betaalde, premium versie van Analytics. Een van de voordelen is de conversie attributie mogelijkheid. Vertaald naar normale mensentaal: als meerdere website bezoeken bijdragen aan bijvoorbeeld een online verkoop, kan de bijdrage van de afzonderlijke bezoeken aan deze verkoop worden ingesteld en gerapporteerd. Bijvoorbeeld belangrijk als u meerdere betaalde advertentiecampagne online heeft draaien en beiden claimen dezelfde verkoop te hebben gerealiseerd. Helaas alleen onderdeel van de betaalde versie à $150.000 per jaar (nog niet officieel door Google bevestigd).

Daarnaast voert Google binnen enkele weken nog enkele andere aanpassingen in de Google Analytics interface door. Deze aanpassingen hebben met name betrekking op het design van de interface en maakt rapportage van de belangrijkste data gemakkelijker.

Heeft u vragen met betrekking tot de nieuwe Google Analytics features? Of heeft u hulp nodig bij het samenstellen van de juiste rapportages? Neem dan direct contact op en u wordt direct verder geholpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *