Nu ook AdWords advertenties bij “afbeeldingen zoeken”

Eind juli lanceerde Google het eerste advertentieformaat voor Google Afbeeldingen: de Image Search Ads. Hiermee biedt Google adverteerders de mogelijkheid om met een AdWords advertentie, inclusief een afbeelding van het betreffende product, in de resultatenpagina’s van Google Afbeeldingen te verschijnen.

Waarom Image Search Ads gebruiken?

Google Afbeeldingen wordt door miljoenen internetters gebruikt bij het zoeken naar afbeeldingen voor bijvoorbeeld presentaties, werkstukken, ontwerpen, etc. Maar ook voor het vergelijken en bekijken van producten wordt Google Afbeeldingen vaak gebruikt. Voor specifieke producten als camera’s, bloemen, dakkapellen en auto’s is adverteren op Google Afbeeldingen daarom een uitstekende manier om consumenten in één van de eerste fasen van het aankoopproces te bereiken. Op die manier zijn de Image Search Ads een goede aanvulling op de reguliere AdWords tekstadvertenties.

Doordat bij Image Search Ads de tekstadvertenties kunnen worden aangevuld met een relevante afbeelding naar keuze, krijgt een adverteerder bovendien de mogelijkheid om de advertentie zo relevant en aantrekkelijk mogelijk te maken. Een afbeelding maakt de advertentie immers relevanter, boeiender en opvallender. Hieronder vindt u voorbeeld van hoe Image Search Ads tevoorschijn komen in Google Afbeeldingen.

 

Image Search Ads

Image Search Ads inzetten voor een AdWords campagne

Het is erg gemakkelijk om Image Search Ads aan te maken voor een bestaande AdWords campagne. U dient hiervoor het volgende stappenplan te volgen:

1. Log in in uw AdWords account;

2. Zorg er voor dat uw AdWords campagne is aangemeld bij het Google Zoeknetwerk;

3. Selecteer de advertentiegroep waarvoor u Image Search Ads wilt vertonen;

4. Click op het tabblad ‘Advertenties’;

5. Selecteer ‘Hulpprogramma voor het maken van display-advertenties’ onder het drop-down menu ‘Nieuwe advertentie’;

6. Kies de categorie ‘Sjablonen voor zoekopdrachten’ en vervolgens de ‘beeldzoekadvertentie’-template;

7. Maak uw tekstadvertentie en voeg een afbeelding naar keuze toe;

8. Sla uw nieuwe advertentie op.

Momenteel wordt nog nauwelijks gebruik gemaakt van de Image Search Ads. Het is nu dan ook een uitgelezen mogelijkheid om, tegen gemiddeld lage CPC’s, te testen met dit nieuwe advertentieformaat. Hoewel Image Search Ads zich met name richten op consumenten in het oriëntatieproces van een aankoop, moeten uiteraard de uitgangspunten van de AdWords campagne altijd in acht worden genomen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *