Google Ads parallelle tracking

Parallelle tracking werd eind mei door Google geïntroduceerd als optionele functie in Google Ads (voorheen Google AdWords). Op dit moment is lineaire tracking de standaard klikmeting in Google Ads, maar dit gaat veranderen naar parallelle tracking. Wat betekent dat voor u?

Lineaire tracking; wat is dat?

Bij lineaire tracking landen gebruikers niet direct op de toegevoegde landingspagina. Na de klik worden de gebruikers eerst naar een tracking-URL gestuurd voordat ze op de landingspagina terechtkomen. De huidige klikmeting van Google Ads, lineaire tracking, gaat als volgt:

  1. De gebruiker klikt op de advertentie.
  2. De kliktracker van Google Ads wordt geladen.
  3. De tracking-URL wordt geladen.
  4. De gebruiker krijgt de landingspagina te zien.

Wat verandert er binnen Google Ads?

Veel adverteerders hebben waarschijnlijk een e-mail ontvangen waarin Google aangeeft dat vanaf 30 oktober 2018 parallelle tracking verplicht wordt voor alle accounts in Google Ads. Parallelle tracking wordt vanaf deze datum de nieuwe standaard voor de klikmeting in Google Ads.

Zo werkt parallelle tracking:

  1. De gebruiker klikt op de advertentie.
  2. De gebruiker ziet direct de landingspagina.

    Op hetzelfde moment wordt het volgende uitgevoerd:

  3. De kliktracker van Google Ads wordt ingeladen.
  4. De tracking-URL wordt ingeladen.
Parallelle tracking Google Ads

Wat is het voordeel?

Met behulp van parallelle tracking worden landingspagina’s sneller geladen. Wanneer uw website sneller laadt, dan kan dit een positief effect hebben op het resultaat van uw website.

Belangrijk om te weten is dat parallelle tracking alleen werkt wanneer de website gebruikmaakt van HTTPS. HTTPS is niet alleen nuttig voor de werking van parallelle tracking, want HTTPS krijgt al enige tijd voorrang in de zoekresultaten van Google.

Parallelle tracking activeren voor uw Google Ads account

Wilt u parallelle tracking activeren? Doorloop de volgende stappen:

  • Klik in het linkermenu op ‘Alle campagnes’.
  • Klik in het paginamenu op ‘Instellingen’.
  • Klik boven in beeld op ‘Accountinstellingen’.
  • Klik op ‘Bijhouden’.
  • Klik op de knop ‘Testen’ om te controleren of uw klik-URL’s bereikbaar zijn. (Een uitgebreide uitleg per status vind u hier.)
  • Klik op de schuif zodat parallelle tracking wordt geactiveerd. De schuif wordt nu blauw.

Bent u al klant bij S&D Interactive Media? Uw Advertising Accountmanager controleert de tracking en indien mogelijk activeert diegene parallelle tracking.

Meer weten over parallelle tracking?

Wilt u meer weten over parallelle tracking? Of heeft u een specifieke vraag over parallelle tracking? Neem dan contact op met S&D Interactive Media.

Bronnen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *