Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opVrijdag 5 maart heeft Google de Performance Planner voor Display gelanceerd. De Prestatieplanner zal zowel voor Smart Display Campagnes als ‘reguliere’ Google Display campagnes inschattingen kunnen gaan geven.
De prestatieplanner bestaat al langer voor search campagnes. Hiermee is het mogelijk om prognoses te maken van de te verwachte mediakosten en resultaten op basis van de gekozen campagne-instellingen. Zo kan je testen hoe de te verwachte kosten en resultaten zullen ontwikkelen als bepaalde zoekwoorden worden toegevoegd of budgetten worden gewijzigd.
Daarnaast biedt het mogelijkheid om inzage te krijgen hoe seizoensinvloeden een rol kunnen spelen op de campagnes. De prestatieplanner wordt namelijk dagelijks geüpdated met de actuele ontwikkelingen in de zoekmarkt.
Google heeft dus vanaf 5 maart ook een prestatieplanner voor Google Display campagnes geïntroduceerd. De features zijn hierin vergelijkbaar met die voor Search. Op basis van historische campagnecijfers kan een forecast worden gemaakt voor een bepaalde statistiek (klikken, conversies, conversiewaarde of mediakosten). Dit prestatieplan kan vervolgens gedownload worden als CSV bestand en met de Google Ads editor geïmporteerd worden, zodat de geplande instellingen worden doorgevoerd in de campagnes.
Volgens Google zien adverteerders die gebruik maken van de prestatieplanner een toename van 5% in mediakosten en 7% groei in het aantal conversies ten opzichte van adverteerders die niet gebruik maken van de prestatieplanner.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op