Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opBinnen Google Ads was al reeds langere tijd een bèta beschikbaar voor Similar Audience in het zoeknetwerk. Dit was alleen beschikbaar voor de key accounts en niet te gebruiken voor alle adverteerders. Vanaf nu is dit beschikbaar voor alle adverteerders. De functie Similar Audiences for Search is sinds augustus namelijk een standaard functionaliteit.
Similar Audiences breiden het bereik van uw klantendatabase uit. Dit doet het systeem door naar mensen te zoeken die soortgelijke interesses en affiniteiten hebben als uw werkelijke websitebezoekers, of personen die een aankoop hebben gedaan. Dit is een mooie manier om remarketinglijsten uit te breiden en nieuwe bezoekers naar de site te krijgen. In deze blog zal ik ingaan op de functionaliteit en de voordelen van Similar audiences for search.
Bij het gebruik van remarketinglijsten kunt u bepaalde bezoekers die op uw website zijn geweest opnieuw bereiken. Door RLSA goed in te zetten ziet SDIM in veel gevallen meer conversies en een daling in de kosten per conversie.
Het grootste voordeel van Similar Audiences for Search is dat deze functionaliteit kan zorgen voor extra kwalitatief verkeer op de website. Dit is het geval wanneer er een bodaanpassing op wordt gezet en gepaard gaat met RLSA. Het publiek wordt automatisch gegenereerd waardoor het een perfecte match is met uw bestaande remarketinglijsten. Nu lijkt dit allemaal nog abstract en daarom heb ik hieronder in het kort vermeld wat u kunt verwachten.
Aangezien de functionaliteit net beschikbaar is voor iedereen zijn er weinig concrete gegevens bekend vanuit Google.
Om gebruik te maken van Similar Audiences heeft Google een aantal voorwaarden opgesteld. Het gebruik van Similar Audience is afhankelijk van verschillende factoren, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de volgende factoren.
Het aantal bezoekers op de oorspronkelijke lijst is hier het belangrijkste element.
SDIM ziet zelf een toename in het totale relevante verkeer. In veel gevallen ziet SDIM een lichte stijging (15%) in de CTR. Het is dus een erg betrouwbare manier om de doelgroep te vergroten.
Meer weten over Similar Audience? Neem dan contact op met één van de SDIM search specialisten.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Hi Boris,
Vroeg me af of dit nog wel mogelijk is na de AVG op 25 mei? Omdat je persoonsgegevens deelt met een derde partij zonder toestemming van de contacten. (we spreken elkaar op de WWVD)
Ha Loek,
We gaan er vooralsnog wel vanuit dat dit nog mogelijk blijft. Google gaat ongetwijfeld zorgen dat haar users binnen de AVG toestemming geven. SDIM verwacht dat Google dit netjes zal gaan doen, binnen de nieuwe regelgeving dus. Het kan wel zijn dat er minder users overblijven om te targetten.