Social update – februari 2020

Bijna dagelijks worden de verschillende sociale media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel zetten we de belangrijkste nieuwtjes van februari 2020 op een rij.

HomeBerichtenSocial update – februari 2020
Geplaatst 2 maart 2020 - Geschreven door: Tim Melief

Instagram maakt het ontvolgen van inactieve contacten gemakkelijker

In een overzicht laat Instagram vanaf nu zien met wie je de afgelopen drie maanden het minst contact hebt gehad. Zo kunnen gebruikers makkelijker selecteren wie ze willen ontvolgen.

De nieuwe overzichten op Instagram

Naast het zien met wie de gebruiker weinig interactie heeft, kan de gebruiker ook zien wie er juist het vaakst in hun tijdlijn is voorbij gekomen. Mocht je wel iemand willen blijven volgen, maar niets meer in je tijdlijn van het account willen, dan kan je het account ook dempen.

“Instagram wil je dichter bij de mensen waar je om geeft brengen, maar we weten dat je interesses en relaties in de loop van de tijd kunnen veranderen”, zegt een woordvoerder tegen TechCrunch. “We willen het makkelijker maken om de accounts die je op Instagram volgt te beheren, zodat deze je huidige connecties en interesses het best vertegenwoordigen.”

LinkedIn bevestigt dat LinkedIn stories zal worden uitgerold

LinkedIn laat weten dat het werkt aan een eigen versie van Stories en dat het uitgerold zal worden over alle gebruikers. Pete Davies, Consumer Product bij LinkedIn, geeft aan dat het een nieuw iets is in de wereld van Business. 

Davies zegt dat op dit moment LinkedIn Stories nog intern getest wordt en dat er nog geen tijdlijn is om het volledig uit te gaan rollen. Waarschijnlijk zal er de aankomende maanden een aantal gebruikers wel de mogelijkheid gaan hebben. Ook is nog onbekend of hierop geadverteerd kan gaan worden.

LinkedIn stories in de Amerika voor studenten

LinkedIn heeft in 2018 al wel eens eerder een test gedraaid in Amerika voor University studenten, dit werd toen ‘Student Voices’ genoemd. Deze feature werd toen uitgerold om de verschillende studenten met elkaar te laten interacteren.

Pinterest ontwikkeld een ‘Lite’ versie van de App

Pinterest heeft een meer data vriendelijke versie van de app gelanceerd. De app neemt minder ruimte in beslag op je device en download sneller op plekken waar traag internet is.

De vormgeving van de nieuwe Pinterest Lite app

De Pinterest Lite app werd voor het eerst beschikbaar voor Android gebruikers in Peru, Argentinië, Colombia, Chili en Mexico. Vanaf 27 februari is het voor alle Android gebruikers ter wereld beschikbaar.

Pinterest is vooral in Europa en Amerika aan de weg aan het timmeren, maar wil door de Lite app ook meer gebruikers in India en zuidoost Azië gaan realiseren, omdat daar Android het meest populair is.

Snapchat lanceert ‘Swipe up to Call’ ads in Amerika

Nadat de advertentiemogelijkheid ‘Swipe up to Call’ al in het Midden Oosten werd gelanceerd, is het nu ook mogelijk om dit in te zetten in Amerika. Met ‘Swipe up to Call’ is het in twee stappen mogelijk om iemand naar een bepaald nummer te laten bellen.

Swipe up to call voor Snapchat

Hierdoor zijn er nu vier advertentiemogelijkheden op Snapchat. Er kan gestuurd worden op websiteverkeer, op videoweergaven, op App Installs en nu dus om mensen te laten bellen. 

Van de moderne telefoongebruikers blijkt meer dan een kwart hiervan amper gebruik te maken van de mogelijkheid tot bellen, maar toch kan het in een funnel een rol gaan spelen. Het is nu wachten tot de feature zich ook in Europa gaat uitrollen.

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *