Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact opOok in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media kanalen. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel zetten we de belangrijkste nieuwtjes van juni 2020 op een rij.
TikTok heeft een Business platform opgezet voor Marketeers met een aantal tips en tools hoe zij de app kunnen gebruiken voor advertenties of promoties. In Nederland is het overigens nog niet mogelijk om te adverteren op het social platform.
TikTok wil door dit platform dat advertenties de creativiteit behouden die een organisch bericht ook heeft. TikTok geeft als main focus dan ook mee: ‘Don’t make ads. Make a new trend’.
TikTok heeft al aangekondigd dat er een grote uitbreiding van de advertentietools zal gaan komen. Adverteerders in het buitenland die gebruik maken van TikTok advertising geven aan dat het tot op heden nog wat gelimiteerd is. Voor Nederlandse marketeers is het nog steeds wachten tot het beschikbaar is.
Het promoten van goede organische content blijft populair. Een nieuwe feature die Facebook uitrolt zorgt ervoor dat iedereen met alleen een Instagrampagina nu ook organische berichten kan promoten.
Als je als bedrijf niet de capaciteit hebt om campagnes op te gaan zetten in de Facebook ads manager, is dit een ideale nieuwe ontwikkeling om toch je berichten geadverteerd onder de doelgroep te krijgen. Op dit moment loopt de test in Amerika en Turkije voor nieuwe adverteerders.
Google heeft een Pinterest-achtige app gelanceerd genaamd ‘Keen’. Google zegt dat dit een plek is om je interesses te delen met vrienden en dingen te vinden die het leven wat extra’s geven.
Keen is mogelijk via het web of via de Android-app. Het is de bedoeling dat je allemaal verschillende content aan je ‘Keen’ toevoegt, zoals een recept voor het bakken van brood of hoe je het best een cactus kan verzorgen. De berichten kan je open of gesloten toevoegen aan je Keen.
Het is de vraag of dit kan gaan tippen aan een groot platform zoals Pinterest, dat inmiddels 367 miljoen maandelijks actieve gebruikers heeft.
Facebook blijft zijn e-commerce strategie doorzetten. In Brazilië wordt op dit moment getest met het betalen direct vanuit een WhatsApp bericht.
WhatsApp geeft aan dat het nu voor kleinere bedrijven in Brazilië makkelijker wordt om geld te ontvangen van hun klanten. Brazilië is het derde land dat de functie krijgt, dit wordt al getest in Indonesië en India.
In China is het betalen via Messaging apps al de normaalste zaak van de wereld, maar in Westerse landen is het nog vrij onbekend.
Nadat de donkere modus al op desktop beschikbaar was, rolt Facebook nu ook de donkere modus uit voor iOS gebruikers. De modus kan je als gebruikers zelf activeren bij instellingen.
Het is verder nog niet bekend wanneer de donkere modus voor iedereen beschikbaar is. Ook is nog niet bekend wanneer de nieuwe feature op Android beschikbaar zal zijn.
De donkere modus op smartphones biedt uitkomst als je er niet van houdt om in het scherpe licht nog een artikel te lezen voordat je gaat slapen. Ook kan het ervoor zorgen dat smartphones met een oledscherm de batterij minder snel op gaat.
Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.
023 - 711 44 01 Neem contact op
Geef een antwoord