Verbeter het rendement uit je campagnes met een goede Google Ads Audience Strategy

HomeBerichtenVerbeter het rendement uit je campagnes met een goede Google Ads Audience Strategy
Geplaatst 21 juli 2020 - Geschreven door: Menno Goossens

Verbeter het rendement uit je campagnes met een goede Google Ads Audience Strategy

Worden de klikkosten van jouw Google Ads campagnes ook steeds hoger? Verbeter het rendement uit je campagnes met een goede doelgroepstrategie!

Wat is het?

Een doelgroepstrategie voor Google Ads houdt in dat je de verschillende doelgroepmogelijkheden die Google biedt slim inzet om het rendement van je campagnes te maximaliseren.

Omdat de klikprijzen ieder jaar hoger worden, betekent dit dat het nog belangrijker is dat je de juiste mensen bereikt. Door slim gebruik te maken van de doelgroepmogelijkheden die Google biedt kun je dat realiseren.

Wat is de best practice?

Uiteindelijk is het belangrijk dat je goed nadenkt over jouw producten en hoe bezoekers jouw website gebruiken. Maak gebruik van remarketing, vergelijkbare doelgroepen, customer match & de in-market doelgroepen van Google. Afhankelijk van jouw product of dienst kunnen ook demografische en/of levensgebeurtenis doelgroepen interessant zijn.

Laten we beginnen met de in-market doelgroepen: dit zijn doelgroepen die o.b.v. het gedrag dat men vertoond binnen de netwerken van Google zéér waarschijnlijk een bepaalde productcategorie zullen kopen. Denk bijvoorbeeld aan de doelgroep ‘Tuin- en buitenmeubilair’. Erg interessant wanneer je tuinartikelen verkoopt natuurlijk. Zo zijn er een hoop in-market doelgroepen te vinden en zal er ongetwijfeld iets tussen zitten dat bij jouw product of dienst past.

Naast de doelgroepen van Google kun je denken aan mensen die al interactie met jouw bedrijf gehad hebben. Dat kan gaan om klanten of eerdere bezoekers van je website die nog niets gekocht hebben. Klantdata kun je goed gebruiken om vergelijkbare doelgroepen te maken. Eerdere bezoekers van je website wil je opnieuw targeten als zij relevante zoekopdrachten binnen Google intypen om ze alsnog te overtuigen bij jou te kopen.

Door aparte biedingen of zelfs andere advertentieteksten te gebruiken voor deze doelgroepen kun je het budget inzetten op mensen met de hoogste conversiekans.

Daarnaast kun je de advertentieteksten specifieker maken waardoor de kans op conversie hoger wordt. Als jij weet dat iemand vegetarische producten bekeken heeft, kun je de volgende keer dat deze persoon zoekt een advertentie tonen waarin je benoemd dat je meer dan 100 soorten vegetarische producten verkoopt.

Voor iedere website is de perfecte doelgroepstrategie anders, belangrijk is dat je goed nadenkt over het gedrag en de wensen van jouw potentiële klanten en de strategie daarop afstemt. Gebruik ook zeker de Google Ads of Google Analytics doelgroep insights

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01 Neem contact op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *