Exchanges en RTB platformen

Online media inkoop verschuift naar programmatic, via exchanges. Dat betekent het inkopen EN real-time optimaliseren van digitale advertising (banners, mobile, video etc.)

  • Biddable (veiling gebaseerd, via Ad Exchanges)
  • Real-time
  • Zonder budget-commitments
  • Zonder onderhandelen
  • Steeds vaker ook outdoor, radio en TV via programmatic!

S&D Interactive Media is ervaren in het opzetten, optimaliseren en analyseren van programmatic. SDIM geeft hand op basis van uw doelstellingen advies op maat.

Wat is programmatic?

Programmatic en RTB worden vaak door elkaar gebruikt. De kern van programmatic is dat systemen automatisch bieden op relevante advertentieruimtes en dat de juiste reclame-uiting (banners, video’s of tekstadvertenties) wordt vertoond aan de juiste persoon op het juiste moment. Google AdWords is ook een vorm van programmatic en het Google AdWords Display Netwerk is een exchange.

Voordelen programmatic adverteren

  • Nauwe targetting mogelijk (affinitieten, tijd, demografisch, device, locatie etc.)
  • Goedkoper
  • Geen waste
  • Koppeling van media (bijv. realtime banners gelijktijdig tonen aan uw radio campagne)
  • Remarketing mogelijkheden (bijv. het opvolgen van TV commercials met display banners)
  • Gebruik van -externe- data om doelgroepen te bereiken
  • Meetbaar resultaat

En een belangrijk ander voordeel: nu inzetten van programmatic is learnings opbouwen waardoor u een voorsprong neemt op uw concurrentie!

Het realtime aspect maakt het mogelijk om de kosten af te stemmen op de baten. De ruime ervaring met optimalisatie van biedingen maakt dat S&D Interactive Media weet hoe uw resultaten kunnen worden gemaximaliseerd. De trend is dat steeds meer online media inkoop verschuift naar veilingen. Omdat bij advertentieveilingen de prijs variabel is kan  inkoop vaak ruim goedkoper dan traditionele advertising. Door het gebruik van (externe) databronnen is het ook nog eens mogelijk om alleen te bieden op vertoningen aan juist die “ene” persoon die binnen uw doelgroep valt.

Wat levert S&D Interactive Media?

Om maximaal rendement uit uw programmatic campagne te halen is kennis en ervaring noodzakelijk. Uw campagne moet correct ingericht worden en voortdurend geptimaliseerd. Een goed opgezette campagne scoort daardoor beter en direct. De optimalisatie zorgt voor de verdere maximalisatie van de resultaten. S&D Interactive Media heeft ruime ervaring met optimalisatie van veilinggebaseerde online media en kent alle systemen, meting, tools en kanalen om goedkoper, maximale, resultaat te halen.

Vragen over Exchanges en RTB platformen?

Jan Dirkzwager

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.