Account Based Marketing

Account based marketing is een strategische aanpak voor online (B2B) leadgeneratie waarin een organisatie content zeer gericht target op ‘high potential prospects’, waarbij de content bovendien volledig op de behoefte van die prospects is afgestemd. De methode is zeer geschikt voor leads met hoge potentiële waarde en lange sales-trajecten. Dankzij de toenemende beschikbaarheid en toepassingsmogelijkheden van klantdatasystemen, targetingopties en kanalen waarop de content verspreid kan worden wordt account based marketing steeds toegankelijker en tevens beter behapbaar voor kleinere organisaties.

Account based marketing strategieën

SDIM kan uw organisatie op verschillende manieren ondersteunen bij het opzetten en uitvoeren van een account based marketing strategie.

  • KPI’s metrics per kanaal en boodschap
  • Tools en tracking
  • Definiëren van ‘high potential prospects’
  • Analyse van eigen data (CRM, webanalytics, LinkedIn) om prospects te lokaliseren
  • SEO keywordanalyse en AdWords inzetten (tbv contentproductie)
  • Contentonderwerpen/thema’s vaststellen
  • Contentplanning
  • Aansturen en operationeel uit handen nemen contentproductie
  • Juiste advertising kanalen selecteren
  • Targeting instellen
  • Verspreiden content
  • Meting, optimalisatie en rapportage

Account Based Marketing strategieën resulteren in kortere verkooptrajecten bij de belangrijkste accounts, zorgen voor een natuurlijke sales en marketing samenwerking en besparen organisaties tijd en geld door zich te focussen op geïdentificeerde leads. Ook aan de slag met een op datagedreven aanpak voor de B2B sales van uw organisatie? Neem contact op met een van onze specialisten om te bespreken hoe we u verder kunnen helpen.

Vragen over Account Based Marketing?

Bart Wagener

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.