AdWords remarketing. Remarketing campagne setup via Google AdWords

AdWords remarketing is een middel die adverteerders de mogelijkheid geeft om advertenties te laten zien aan personen die uw website al eens hebben bezocht. Deze personen kunnen opnieuw bereikt worden in zowel het Google zoeknetwerk en het Google Display Netwerk. U kunt via AdWords remarketing zelf bepalen welke advertenties zij te zien krijgen.


Voorbeeld: u bent een autodealer en u verkoopt een nieuwe Volkswagen Golf. Met AdWords remarketing kunt u de personen die de Volkswagen Golf pagina hebben bekeken opnieuw bereiken met een advertentie. De advertentie kan bijvoorbeeld een proefrit aanbieden. Deze advertenties kunnen in het Google Display Netwerk worden weergegeven met een banner en/of tekstadvertentie. Het is ook mogelijk om deze personen nogmaals te bereiken in het Google zoeknetwerk waarbij via een tekstadvertentie een proefrit of iets dergelijks wordt aangeboden.

Wanneer AdWords remarketing gebruiken?

AdWords remarketing kan gebruikt worden voor het realiseren van meer rendement uit bestaande website bezoekers. Wanneer bijvoorbeeld een relatief klein percentage van de website converteert kan u AdWords remarketing gebruiken om de niet geconverteerde gebruikers te verleiden om de aankoop alsnog te voltooien. Het is ook mogelijk om dit middel in te zetten zodat je als bedrijf en/of merk zijnde top of mind blijft.

Google remarketing mogelijkheden

Remarketing is uiterst geschikt voor producten/diensten met een lang(er) aankoopproces.  U kunt retargeten op afhakers in het bestelproces of mensen die nog in de oriëntatiefase zitten. Er zijn meerdere verschillende optie binnen AdWrds beschikbaar

  1. AdWords search remarketing is het tonen van uw advertentie op Google zoeken. U kunt meer algemene zoektermen gebruiken en via remarketing de zoeker alleen uw ads tonen als een bezoeker uw website eerder heeft bezocht
  2. Via AdWords Display remarketing kunt u banners tonen op het Google Duisplay Netwerk(GDN)
  3. AdWords remarketing kan ook worden ingezet aan bepaalde YouTube-kijkers. Een synoniem voor YouTube remarketing is ‘videoremarketing’. Met AdWords voor video kunnen namelijk remarketinglijsten worden aangemaakt waarbij bijvoorbeeld een kijker een Youtube-video heeft gezien, uw YouTube-kanaal heeft bezocht en/of uw YouTube TrueView InStream-advertenties heeft gezien. Het is mogelijk om nogmaals uw TrueView InStream-advertentie te laten zien wanneer gebruikers één van bovenstaande acties heeft verricht of men kan nogmaals via een banner worden benaderd.
  4. Gmail retargeting geeft u opties om advertenties te tonen aan emailadressen die reeds bekend zijn bij uw organisatie

Hoe werkt AdWords remarketing?

U kunt gebruikers opnieuw bereiken a.d.v. de pagina’s die zij hebben bekeken op uw website. Dit kunnen pagina’s zijn van producten en diensten. U kunt letterlijk aangeven welk paginabezoek hoort bij de desbetreffende reclame-uiting. Voorbeelden van remarketingdoelgroepen zijn:

  • Afhakers in het aankoopproces
  • Het paginabezoek van uw website kan gebruikt worden om te bepalen welke uiting de bezoeker te zien krijgt
  • Kopers van een product/dienst specifieke aanbiedingen laten zien voor een bijpassend product (Cross-selling)
  • De YouTube-kijker heeft uw YouTube-video bekeken en/of interactie gehad
  • De Youtube-kijker heeft zich geabonneerd op uw YouTube-kanaal
  • De YouTube-kijker heeft uw YouTube-kanaal bezocht
  • Een selectie van emailadressen van bestaande klanten of leads

Vragen over AdWords remarketing?

Robert Snel

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.