AdWords search remarketing / RLSA

Met Remarketing for search (ook wel bekend als RLSA) kunt u uw reguliere Adwords campagnes uitbreiden door bestaande bezoekers nogmaals te bereiken in het Google zoeknetwerk. Via Google Analytics of via de Google Adwords Remarketing code kunt u remarketing lijsten aanmaken welke u vult met mensen die uw website eerder bezocht hebben (ongeacht via welk kanaal dat was). Vervolgens kunt u deze mensen nogmaals benaderen als zij een voor uw website relevante zoekterm invullen in de zoekmachine. Voordeel hiervan is dat men uw website al kent en de kans dus groter is dat men bereid is een aankoop bij u te doen.

Mogelijkheden Remarketing for Search (RLSA)

Afhankelijk van uw doelstelling kunt u de remarketing for search campagne vervolgens op meerdere manieren insteken. De eerste mogelijkheid is om uw bestaande adwords campagne uit te breiden met aparte biedingen. In het geval dat een bezoeker eerder op uw website is geweest én in de zoekmachine van Google een zoekterm gebruikt die in uw bestaande Adwords campagne staat kunt u een aparte biedingen opgeven. Zoals gezegd is men bekend met uw bedrijf en is de kans groter dat men tot aankoop overgaat. Vanwege die grotere conversiekans bent u voor deze specifieke bezoeker uiteraard bereid meer te bieden. Als u vervolgens in Adwords aangeeft dat u voor terugkomende bezoekers een hogere bieding wilt hanteren (u kunt in een apart tabblad procentueel op-/afbieden). Kan het dus zo zijn dat u voor een zoekwoord ineens op positie 1 of 2 staat. En dat terwijl u in uw reguliere Adwords campagne op dat zoekwoord normaal op positie 3 of 4 adverteert.

De tweede mogelijkheid die Google Adwords biedt is door terugkomende bezoekers ook met aparte advertentieteksten te benaderen. Erg handig om nog eens een andere USP te communiceren. Ook een Adwords campagne gefocust op merkbekendheid (vaak op generieke termen) kunt u met deze vorm van remarketing for search vervolgens rendabeler maken. U kunt een tweede (meer actiegerichte) boodschap communiceren en weet daarnaast dat iemand al bekend is met uw site en dus een grotere conversiekans heeft.

Tot slot kunt u uw remarketing for search campagne ook gebruiken om op bepaalde generieke zoekwoorden alleen advertenties te vertonen als iemand al op uw website geweest is. Normaal gesproken zou een schoenen winkel, vanwege rendabiliteit, niet op de exacte term ‘schoenen’ inkopen. Met RLSA kan dit ineens wel interessant zijn.

Remarketing for search kosteloos bij SDIM

Uiteraard zijn er naast bovengenoemde mogelijkheden nog véél meer strategieën die u kunt hanteren voor uw remarketing for search campagne. Zo wilt u bezoekers van productpagina 1 wellicht op een andere manier (opnieuw) benaderen dan een bezoeker van productpagina 2. SDIM helpt u bij de setup en het optimaliseren van een goede remarketing for search campagne. Het toevoegen van RSLA aan een nieuwe of bestaande AdWords campagne is zelfs kosteloos inbegrepen!

Vragen over AdWords search remarketing / RLSA?

Rick Vliet Vlieland

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al uw online marketing vragen.

023 - 711 44 01Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.